Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Klarade ni målen för 2008


Jouni

Recommended Posts

Jag själv som började med skidåkningen december 2005 som stor rökare (40 cigg om dan )

ingen träning på 10 år 84 kg vikt läng 173cm. Åkte ös samma år på 8.27 och var överlycklig över resultatet med mersmak... Slutade röka och började träna mer,fick upp suget :-) Nästa år 2006 sa jag till kompisarna nu är det 6 tim som gäller dom garvade... Tji fick dom 5.51 Ös på riktigt bra spår men jag var tårögd när jag kom i mål. Sen tänkte jag att nu är det dags fär vl att bland dom 2500 bästa kanske jag kan komma för jag är envis men ingen trodde på det för dom sa "Det är helt annat på vasaloppet första backen...startled..." Placering 1183 tji fick dom igen. Det här året var det ingen som tvivlade något mer,mer än jag själv för mitt mål var att komma bland dom1000 bästa och det är tufft. 902 blev placeringen och jag är mkt nöjd över det fast att det svartnade för ögonen sista 2 km och jag tappade 20 placeringar.

Har inte lagt upp mål inför 2009 men ännu bättre tänker jag bli....

Mkt tack till er alla på skidforum speciellt till Niklas som tävlat i flera samma seedningslopp under året.

Link to comment
Share on other sites

Mål för 2008, ur tidigare tråd:

 

"Jag tänkte även i år köra både ÖS och VL.

Målet måst vara att känna att man gjort sitt bästa och rimliga tider får bli <6 tim på ÖS och <6.30 på VL. Ett något udda mål kommer oxå vara att jag tänkte försöka leda ÖS en bit ! "

 

Resultat:

ÖS 6.00

VL 6.37

Klarade aldrig att leda ÖS men låg 2:a över startgärdet.

 

Hyggligt nöjd då jag var nära att klara alla målen. Nästa år kommer blir målet at ta medalj på VL. Tror att jag fixar det.

Link to comment
Share on other sites

Jag började åka skidor förra vintern och gjorde mitt första VL 2007 på tiden 10:49 från startled 10. Loppet gav mersmak och jag tränade lite mer inför 2008 då jag från led 6 tog mig imål på 7:25, jag hade som mål att vara 3 timmar snabbare och slog det med 24 minuter och det är jag väldigt nöjd med.

Nu återstår att bestämma sig för vad som är ett realistiskt mål inför nästa år, jag har fått mersmak på träning och allt positiva det fört med sig.

Några andra mål jag har för 2008 är att bli bättre på fästvallning och mer aktiv här på forumet som jag tycker är otroligt kompetent med alla duktiga medlemmar.

Link to comment
Share on other sites

Det var ju en del som frågade om tidsmål på VL och jag brukade svara att det är meningslöst när man inte vet väder/före, men att jag hade under 3000 som placeringsmål.

 

Med väderprognosens senaste uppdatering lördag fm omvandlade jag det till ett tidsmål på 6:30.

 

Intressant att placering 2999 blev just under 6:35.

 

Mitt resultat ca 650 placeringar bättre.

 

Tresiffrig placering ska det bli 2009.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...