Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

baksida lår!!!!!


skidgurra

Recommended Posts

ahhhhh...i tisdags stod han där, längst bort på löpslingan,(8km hem i obanad terräng) skadeDjä..len själv, bristningen kändes inte så farlig först utan jag tog mig hem promenerandes..men sen ons morgon har det känns riktigt surt..speciellt olustigt(som vanligt!) att åka på ngt sånt här när man äntligen kommit igång fint med vårträningen!!

Detta var faktiskt min första bristning i baksida lår som känns allvarlig, har bara råkat ut för bristningar i vaderna annars..

 

Så nu till frågan; har ni ngr tips för att komma tillbaks så fort och säkert som möjligt!? är det tex värt att uppsöka ngn form av behandling? massage? stretching? eller är det aktiv vila som gäller? vilken träningsform är smidigast att börja med, stakpass? kanot? andra alternativ?

 

mvh gurra g

Link to comment
Share on other sites

Körde av vägen med inlines i hög fart för ett par år sedan. Fick en stor bristning på baksidan lår. Hela baksidan av låret var ett blå-svart "blåmärke". Fick krypa in i hämtande bil. Men.. gick till sjukgymnast på Idrottskliniken, Råsunda. Fick ett träningsprogram som jag skulle köra så gott det gick. Började efter ett par dagar och kom igen på ganska kort tid. Det jag vill säga är, sök hjälp för rådgivning och rehabträning. Det ska nog vara på nåt ställe typ ovan.

Hälsn. A

Link to comment
Share on other sites

Är ingen expert på området, men har råkat ut för otaliga muskelbristningar genom åren. Tror att grundregeln är aktiv vila som du säger. Alla aktiviterar som inte medför smärta i den skadade kroppsdelen är bra - har en känsla av att det påskyndar läkningen. Tycker att cykling funkar bra vid de flesta skador som kommer av löpning och liknande...
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...