Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Träningstips


Glidaren77

Recommended Posts

Hej! Trots att jag hållit på med träning och skidåkning i många år är jag i behov av tips. Jag har sysslat med olika träningsmetoder i mina dar. Här nedan beskriver jag min vardag, och jag skulle vara tacksam för tips på hur jag skulle kunna göra träningen ännu bättre.

 

När jag vaknar på morgonen tar jag fram min Ab-rocket (tvshop) och gör 100 situps. Sen precis innan lunch går jag ut med hunden för att sen ta fram min Neo Shaper. Sen mot kvällen sitter jag i soffan med mitt Saunabelt eller Vibraton i några timmar. På helgerna är jag ute och springer i skogen. Iblad tar jag även fram rullskidorna.

 

 

Egna reflektioner:

Ab-rocket är grymt bra då den tar mycket mer än vanliga sit-ups. Är även mycket nöjd med min Neo Shaper, som ger en helkroppsträning. Sauna Belt och Vibraton är mycket bekvämt, men jag är osäker på om det verkligen fungerar. Har ni någon erfarenhet av dem? Av Saunabelt blir man bara svettig, så man lär ju förlora vätska i alla fall, synd bara att man blir så jävla törstig efteråt. Vibraton lär ju påverka musklerna på något sätt, eller vad anser ni? Vill helst bara ha seriösa svar av folk som faktiskt testat.

 

Löpningen går bra och dettro jag på. Även rullskidorna går helt okej, trots att jag inte riktigt fått in tekniken ännu.

 

 

 

Som sagt, konstruktiva tips på förändring i min träning?

Link to comment
Share on other sites

Fast allt från TV-shop är väl inte skit.. Det var på TV-shop jag först såg maghjul, vilket nu är min favvostyrkeövning (men då utan fjäder.. alltså inte TV-shopvarianten).

 

Målet är att klara 1 rep stående maghjul innan VL !

Cool bild MC. Är det månne nästa lösning på problem med för lite snö?

Link to comment
Share on other sites

Här fick man inte mycket konservativa svar.

Okej, det är ganska ovanligt att förlita sig på saker från tv-shop, men faktum är att ni som har hemma-gym ofta har träningsmaskiner med liknande funktioner.

Jag menar inte att Tv-shop är jättebra, men det är billigt och vissa maskiner funkar faktiskt.

Slår vad om att det finns fler Tv-shoppare här på forumet! ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...