Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Ont i nedre revbenen?


Smorgos

Recommended Posts

Fick mot slutet av lidingöloppet mkt ont vid sidan av bröstkorgen, ca 20cm rakt nedanför bröstvårtan.

 

Har tagit det ganska lugnt med träningen tills idag då jag körde ett ganska hårt löppass och då kom det tillbaka på samma ställe.

 

Har inte speciellt ont av det när jag promenerar eller liknande även om det är lite ömt när jag trycker på det onda området, fungerar även hyffsat att stå och staka rullskidor.

 

Någom som varit med om något liknande eller vet vad det kan vara och vad man gör åt det.

Link to comment
Share on other sites

Är det i ett revben eller annat ställe ? Ett revben kan man bräcka ganska lätt, har gjort det två ggr. Ena gången av ett fall vid löpträning och andra gången när jag skulle skotta stelfrusen snö. Det tar ca 5 veckor att läka ihop, besvärligast på natten och vid djupandning o nysning. Om du inte klart kan lokalisera att det rör sig om ett revben, tycker jag att du skall uppsöka läkare, speciellt om det onda ligger i hjärttrakten.
Link to comment
Share on other sites

Är ingen fara med hjärtat, det onda sitter på högersidan. Känns som om det onda sitter mellan revbenen. Höll mig på benen hela loppet och senare när jag sprungit också så det onda kommer inte från något fall eller liknande. Känns inte heller något då jag tar djupa andetag.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...