Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Stockholms närmaste spår nu till helgen, 20 december?


Profilen

Recommended Posts

Hörde av killarna på skoterfirman i Heby att det finns spår där, vilket vet jag ej. Åkte bara genom- och snö fanns.

En skidklubb som vet mer bör väl finnas.

Med tanke på snön där, kan möjligen Sala eller Norberg ha likadant.

Bara ett hugskott, som kan vara ide att kolla!

Link to comment
Share on other sites

Om helvetet flyttat till Sthlm så är det anledningen till att det blivit så varmt att snön smält bort. Men jag tror helvetet har brett ut sig över hela södra Sverige...;) tillfälligt får vi hoppas !

Vi som bor längre söderut får nog återgå till rullskidorna - snön för långt bort nu när Nybros konstsnö gett upp.

Link to comment
Share on other sites

Vegavallen tierp. Jag var där senast tisdag kväll. Helt ok 5 km slingan genomslag på några ställen och blöta. Är det någon som har mer uppdaterad info ?

Skulle varit tävling där imorgon men beslut togs idag om att tävlingen måste ställas in på grund av för lite snö.

Link to comment
Share on other sites

Kanske inte det närmaste tipset i mil om du bor i Stockholm men om kan tänka dig att åka x2000 några timmar så är du välkommen till Sundsvall och Södra Berget som är ett riktigt eldorado för skidåkare se.

http://www.sundsvall.se/badidrottochfritid/friluftslivochfiske/skidsparochbackar.4.6999ba0910e8304520480002541.html

 

Tror att vi har Sveriges längsta sammanhängande elljusspår. Dessutom finns numera snösäkra www.kanonspår.nu. Bokar du hotell på Södra så kan du kliva rätt ut i spåren. Hotellet satsar också på Spa och krogshower till bra priser så tråkigt behöver man inte ha.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...