Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Har hört att det finns en ny glidvalla som heter goldenspeed.


bakhal

Recommended Posts

Ja, jag har testat både G-10 och G-20. De gick mycket bra vid de tester jag gjort men jag måste testa mer.. jag köpte dem direkt av häggströms som äger denna valla. De skall komma ut med sin butik på nätet denna säsong säger de. Det är en fluorglider som används för toppning och den finns i en varmare variant och en kallare men de verkar kunna gå på ett ganska brett område så man bör testa mera. Här hittade jag deras hemsida. www.haggstroms.se
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
Det har funkat bra för mig, jag har tidigare kört mycket på fluor-klossar och nu bara kört med detta i vinter och jag har varit nöjd. Den kalla varianten har varit mest aktuell men u på vårkanten skall jag testa den varma mera. På vasaloppet har jag en kompis som åkte på den kalla och han var mycket imponerad.
Link to comment
Share on other sites

Jag provade Golden Speed för första gången på speedmaster i Verbier ifjol, då var produkten i prototypstadiet och det kändes som en chansning att testa något nytt på en så viktig final. Som speedskiåkare så är vallningen en stor del av sporten och vi har testat det mesta, men detta var utöver det vanliga! Snacka om supraledare under skidorna! Jag slutade 3:a, min bästa placering i ett sådant stort sammanhang. I år har jag fortsatt att använda vallan. Jag lägger den på en ganska hård botten. Jag kan inte säga något om slitstyrkan, men jag har i alla fall kört 4st speedskiåk på en vallning utan att ha upplevt någon försämring i glidet. Ett speedskiåk sliter hårt på skidorna då vi i vanliga fall åker i farter mellan 170-220km/h på en stenhård pist. Jag kan inte annat än att rekommendera vallan! 6:a på VM, 3:a på WC i Idre och 2:a på WC i Sälen blev årets facit - och inget mer krångel att välja vad man ska valla med :-)
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Den varma G-20 har funkat bra nu på "vårföre", har vallat hårt i botten och sen ett till två lager och de verkar hålla bra också! Jag tycker man verkar ha bra skidor om man har dagsaktuellt paraffin + någon av dessa och det gör det så enkelt! jag kör nog mer med dessa nästa säsong.
Link to comment
Share on other sites

Den varma G-20 har funkat bra nu på "vårföre", har vallat hårt i botten och sen ett till två lager och de verkar hålla bra också! Jag tycker man verkar ha bra skidor om man har dagsaktuellt paraffin + någon av dessa och det gör det så enkelt! jag kör nog mer med dessa nästa säsong.

Är det på längdskidor du kört ?

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...