Ölmagen Posted January 31, 2006 Report Posted January 31, 2006 Hej! Kan någon kunnig skidåkare redogöra för skillnaden mellan en kall- respektive varmföresskida och varför det är så? (Att ett varmt före oftast kräver en grövre struktur i belaget känner jag dock redan till.) Tjing
Klas(annandator) Posted January 31, 2006 Report Posted January 31, 2006 med risk för att vara lekman så tolkar jag att varmföreskida (klister) skall ha ett högre spann för att inte riskera att vallan hugger, eller?
finn2 Posted January 31, 2006 Report Posted January 31, 2006 på på ficher är de olika spann på klasssikt och skate sen olika typer på belag.
Dunderklumpen Posted January 31, 2006 Report Posted January 31, 2006 Sen bör en varmskida (klisterskida) vara mjuk framtill. Om man klämmer ihop två sådana skidor spretar de lite isär. Många (även handlare) tror att en sådan skida är felkonstruerad och ratar/reklamerar dem - ofta felaktigt...
Tobbe L Posted January 31, 2006 Report Posted January 31, 2006 En annan fråga i samma ämne. Har alltid fått höra att jag ska köpa en skida med "varmbelag" för dom är mer alround... Vid vilken temp märker man skillnaden mellan en kallföres-skida och en varmföres-skida?
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.