Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Grotfallsrundan i Grängesberg


Manomannen

Recommended Posts

Jag har egentligen ingen koll (och banan verkar inte klar heller så full koll har nog ingen). Men vid grotfallet är det dels några kortare elljusspår och dels en golfbana som de drar upp spår på när det finns snö.

 

Tidigare i vinter (runt jul) var det knappt 5 km spår draget vid golfbanan som höll bra kvalité. Sen var det lite sämre spår på elljusspåren då.

 

På golfbanan är det givetvis platt. På hemsidan går också att läsa "Ny bansträckning i år, en lättare bana mot föregående år."

 

Så en ren chansning är att de lägger en ganska stor del av banan på golfbanan.

 

Jag funderar också på att ställa upp, men skulle gärna vilja ha någon indikation på att spåren är såpass bra att man kan köra på riktiga utrustningen.

Link to comment
Share on other sites

Jag pratade med arrangören i måndags. Han var då lite osäker på sträckningen, beroende på snötillgången.

 

Antingen skulle det bli varvlopp på 7,5 km, då något mera kuperat, eller också 13-14km, och i så fall en något lättare kupering. Det pratades något om en rätt lång stigning där på 7,5:an. Jag skulle tro att det är den som återkommer fler gånger om det blir den kortare sträckningen, men det är egna slutsatser.

Link to comment
Share on other sites

Var också laddad för att åka, kan inte nästa helg (Marcialonga) och man får tydligen bara tillbaka 50% av anmälningsavgiften. Suck.

Var har du hört att man bara får tillbaka 50% av anmälningsavgiften? I det här fallet stod det i inbjudan att Orsa var reservort vid snöbrist. Nu byter man datum istället och då ska i alla fall jag kräva tillbaka hela summan. Det här är dåligt skött av arrangören.

Link to comment
Share on other sites

Var också laddad för att åka' date=' kan inte nästa helg (Marcialonga) och man får tydligen bara tillbaka 50% av anmälningsavgiften. Suck.[/quote']

Var har du hört att man bara får tillbaka 50% av anmälningsavgiften? I det här fallet stod det i inbjudan att Orsa var reservort vid snöbrist. Nu byter man datum istället och då ska i alla fall jag kräva tillbaka hela summan. Det här är dåligt skött av arrangören.

Från Tävlingsledaren själv. De skulle lägga ut info på hemsidan, sade han. Vi kanske kan föra en Grupptalan!

Link to comment
Share on other sites

Var också laddad för att åka' date=' kan inte nästa helg (Marcialonga) och man får tydligen bara tillbaka 50% av anmälningsavgiften. Suck.[/quote']

Var har du hört att man bara får tillbaka 50% av anmälningsavgiften? I det här fallet stod det i inbjudan att Orsa var reservort vid snöbrist. Nu byter man datum istället och då ska i alla fall jag kräva tillbaka hela summan. Det här är dåligt skött av arrangören.

Från Tävlingsledaren själv. De skulle lägga ut info på hemsidan, sade han. Vi kanske kan föra en Grupptalan!

Särskilt som dom samma dag som när anmälningstiden hade gått ut gick ut och sa att efteranmälningar bara skulle kosta 100 kr extra inte 300 kr (dubbla mot ordinarie).

Det fick i allafall mig att betala i tid och undvika efteränmälningsavgift. Hade man vetat att det rörde sig om 100 skulle jag ha avvaktat.

Link to comment
Share on other sites

Nu har tävlingsledaren försökt förklara sig efter många arga inlägg på Grängesbergs hemsida. Jag tycker i alla fall att det är mkt dåligt att gå ut med att tävlingen kommer att köras så sent som på tisdagen och sedan ställa in. Antagligen var detta med Orsa som reservort bara skitsnack för att få fler att anmäla sig... :(
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Är det någon som lyckats få tillbaka sin anmälningsavgift efter den inställda/flyttade tävlingen? Jag och sambon betalade 600kr tillsammans och har inte fått tillbaka ett öre än...

Jag har kontaktat klubben flera gånger och de lovar att betala men inget händer. :(

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...