Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Grönklitt eller Långberget?


Johan83

Recommended Posts

Beror kanske på var du bor men för mig från 08-area så är valet lätt= grönklitt.

Nu i helgen hade spårsystemet utökats så det s k vägspåret var 30 istället för 23 km.

Genomtänkta spårsystem med många varianter och kanonspår, duschmöjligheter, värdshus etc- alltid bra.

Enda minuset är att det börjar bli väl mycket folk vilket märks på förflyttningssträckorna från skidstadion bort mot spåren vid stormon och dalen.

Link to comment
Share on other sites

Beror kanske på var du bor men för mig från 08-area så är valet lätt= grönklitt.

Nu i helgen hade spårsystemet utökats så det s k vägspåret var 30 istället för 23 km.

Genomtänkta spårsystem med många varianter och kanonspår, duschmöjligheter, värdshus etc- alltid bra.

Enda minuset är att det börjar bli väl mycket folk vilket märks på förflyttningssträckorna från skidstadion bort mot spåren vid stormon och dalen.

Grönklitt är outstanding VL träning, Långberget kanske lite mer kuperat. Just nu fördel Grönklitt, dvs bättre snöförhållanden.

Se til att vara i spåren före kl 09.00 innan turisterna kommer.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker nog att Långberget står sig väl i jämförelse med Grönklitt. Åker ofta i Långberget men var även i Orsa förra vintern. Min uppfattning är att Orsaspåren mest är snötäckta grusvägar som blir rätt så enformiga. Långa, långa rakor och nästan platt. Säkert bra Vasaloppsträning men jag gillar lite mer varierad skidåkning.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...