Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Ont i handen


Smorgos

Recommended Posts

Får ont i den ena handen efter en tids stakning. Är när controllremmen sträcks som det gör ont, kör med Swix-remmar. Har provat me att ändra lite på remmen men inte märkt någon större skillnad. Någon som varit med om liknande problem och kommit på någon lösning?

 

http://www.pix8.net/pro/pic/23179F16R3/1127156.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jag hade problem ifjol, men just nu minns jag inte om det var på den sidan av handen eller andra. I alla fall så löste jag mitt problem med att byta till en Pro Fit Medium kontrollrem från Large. Jag har storlek 9 på handskar. Det är så grymt mycket skönare att åka med de nya!
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej, jag hade ett liknande problem med knogen på långfingret. Orsaken till min svullnad var en söm på min Hestrahandske (XC) med windstopperfunktion. Sömmen går 0,5-1.0 cm från knogarna. Min slutsats är att man skall vara noga med att sömmarna inte "skaver" över leder och knogar.

 

Mina symptom var en ömmande knoge och knarrande led.

Mvh

Kalle

Link to comment
Share on other sites

Otroligt vilka åkommor man känner av från en så relativt skonsam sport. Jag bröt handleden för ca 8 år sedan och har inte känt av skadan på över 6år. Men nu när jag åker skidor så har jag börjat känna av handleden igen. Samma sak med en gammal fotledsskada.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...