Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Racewax pulverserie


Runner

Recommended Posts

Har inte vallat med pulver förr utan enbart HF valla. Köpte detta för att prova. Är tacksam för lite tips om just Racewax pulver. Det ska tydligen korkas ut. Vad är bra att ha under? och man kan tydligen blanda Nano och Microfiber. Har några HF vallor sen tidigare, Tex. Swix HF7 Swix HF 6 Skigo Ultima, Skigo gul, Skigo 242, Holmenkol Gw 25, Pölders HF kloss. Ska åka Mattila Ski Marathon i helgen där lovar dom - 7 och ingen snö. Någon som har något tips på vallning. Ska man använda pulver i sådan temp. som ni förstår så har jag ingen erfarenhet av pulvervallning. tacksam för alla tips.
Link to comment
Share on other sites

Runner! Av de vallor du beskriver skulle jag välja en grafitgrund, sedan Swix HF6,

Pulvret korkar du på i 2 lager inomhus. När du får det till en vit hinna har du korkat tillräckligt.

Sedan svaln, sickLa lätt borsta.

jAG FÖRSTÅR ATT DU MENAR ATT DET INTE KOMMER MER SNÖ

Link to comment
Share on other sites

Tack för det ! äntligen en som verkar fatta. Ska testa i helgen.

Runner! Av de vallor du beskriver skulle jag välja en grafitgrund, sedan Swix HF6,

Pulvret korkar du på i 2 lager inomhus. När du får det till en vit hinna har du korkat tillräckligt.

Sedan svaln, sickLa lätt borsta.

jAG FÖRSTÅR ATT DU MENAR ATT DET INTE KOMMER MER SNÖ

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Har kört med Racewax pulver hela vintern. Oftast med väldigt bra resultat. Har haft bättre gild än polare som vallat med både Swix HC pulver och Start Nano. Dessutom är det extremt drygt. Jag har korkat min pulver med en vanlig kork för fästvalla. Ett tips kan vara att värma korken innan du kör igång, mot strykjärnet.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...