Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Trugor One Way


Almeyda

Recommended Posts

Köpte ett par ONE WAY stavar och har åkt med de en vecka. Funkar kanon så länge det är bra packat men vid sämre stavfäste är trugorna alldeles för små.

 

Kollade på mina Swix-stavar och den staven ser ut att vara större nedtill.

 

Någon som vet om det bara är att trycka på en större truga och tejpa eller annat för att göra staven "större"?

 

Någon som vet om ONE Way har större trugor och i så fall var man kan få tag på dem i Stockholmsområdet.

Link to comment
Share on other sites

Köpte ett par ONE WAY stavar och har åkt med de en vecka. Funkar kanon så länge det är bra packat men vid sämre stavfäste är trugorna alldeles för små.

 

Kollade på mina Swix-stavar och den staven ser ut att vara större nedtill.

 

Någon som vet om det bara är att trycka på en större truga och tejpa eller annat för att göra staven "större"?

 

Någon som vet om ONE Way har större trugor och i så fall var man kan få tag på dem i Stockholmsområdet.

Fråga på RS (jag kör inte på ONE Way, så jag vet inte.)

Link to comment
Share on other sites

det finns också större gröna som ligger mellan de små gröna och de svarta.

 

När OneWay kom ut på markanaden körde jag på prototyp där trugorna inte höll. Jag bytte då till exel 10mm trugor (som jag målade svarta för att inte väcka för mycket uppmärksamhet...).

Link to comment
Share on other sites

Har man de små gröna onewaytrugorna så byt inte till Vasaloppet. Denna modell är smidig och lätt att lirka loss då de hamnat under en bröt av skidor i första backen, utan att trugan slits av eller staven knäcks.

 

VL är också mycket bra på att packa spårbädden.

Jag hade stora probelm med att denna modell av truga sjönk igenom den sockriga spårbädden på andra varvet av Engelbrektsloppet förra året (på de ställen där det fanns snö.. )

Sedan åkte jag med samma trugor på VL och det var inga problem alls trots att snöförhållandena var likartade från vasslan och hem.

Link to comment
Share on other sites

Har man de små gröna onewaytrugorna så byt inte till Vasaloppet. Denna modell är smidig och lätt att lirka loss då de hamnat under en bröt av skidor i första backen, utan att trugan slits av eller staven knäcks.

 

VL är också mycket bra på att packa spårbädden.

Jag hade stora probelm med att denna modell av truga sjönk igenom den sockriga spårbädden på andra varvet av Engelbrektsloppet förra året (på de ställen där det fanns snö.. )

Sedan åkte jag med samma trugor på VL och det var inga problem alls trots att snöförhållandena var likartade från vasslan och hem.

Litar du på limningen eller tar du bort trugorna och limmar om dem? Har hört att fabrikerna ofta snålar med limmet.

Link to comment
Share on other sites

å så gick oneway stavarna sönder nu har man bara Skigo racing elit kvar med ännu mindre truga......är mkt orolig för stavfästet på Vasaloppet! kan ingen med vasalopps erfarenhet lugna mig å säga att på Vasaloppet är det alltid bra stavfäste!....

 

Eller panikköpa C1:or å byta till större truga?

Link to comment
Share on other sites

Har man de små gröna onewaytrugorna så byt inte till Vasaloppet. Denna modell är smidig och lätt att lirka loss då de hamnat under en bröt av skidor i första backen' date=' utan att trugan slits av eller staven knäcks.

 

VL är också mycket bra på att packa spårbädden.

Jag hade stora probelm med att denna modell av truga sjönk igenom den sockriga spårbädden på andra varvet av Engelbrektsloppet förra året (på de ställen där det fanns snö.. )

Sedan åkte jag med samma trugor på VL och det var inga problem alls trots att snöförhållandena var likartade från vasslan och hem.[/quote']

Litar du på limningen eller tar du bort trugorna och limmar om dem? Har hört att fabrikerna ofta snålar med limmet.

Har bytt till rullholkar och tillbaka då stavarna var nyköpta men jag minns inte om det var tillräckligt med lim eller om jag pytsade på lite extra. Har man aldrig haft av trugorna skadar det nog inte att kontrollera.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

1.) Ser att han bakom Ferry (Jay) kör med Oneway-stavar och trugor i neongrönt som är större än både Racing och Vasaloppsmodellernas.

Vad är det för några, eller är det jag som tycker de ser större ut än de är?

 

2.) Är det bombsäkert att det kommer fungera med racingtrugorna på Oneway Diamond Storm på Öppet Spår i år också?

Link to comment
Share on other sites

1.) Ser att han bakom Ferry (Jay) kör med Oneway-stavar och trugor i neongrönt som är större än både Racing och Vasaloppsmodellernas.

Vad är det för några, eller är det jag som tycker de ser större ut än de är?

 

2.) Är det bombsäkert att det kommer fungera med racingtrugorna på Oneway Diamond Storm på Öppet Spår i år också?

Tror han kör med den nya Oneway staven. Säkert en annan truga på den än dom andra Diamond Storm stavarna.

Link to comment
Share on other sites

1.) Ser att han bakom Ferry (Jay) kör med Oneway-stavar och trugor i neongrönt som är större än både Racing och Vasaloppsmodellernas.

Vad är det för några, eller är det jag som tycker de ser större ut än de är?

 

2.) Är det bombsäkert att det kommer fungera med racingtrugorna på Oneway Diamond Storm på Öppet Spår i år också?

Köpt stavar nu ?!

Link to comment
Share on other sites

Köpt stavar nu ?!

Jag blev ju så illa tvungen' date=' ville inte dra på mig ett onödigt handikapp i matchen. ;)[/quote']

haha oki låter bra de !

 

Jag skulle nog inte chansa med racetrugan...tycker den rinner igenom alldedes för mycket.. Näst intill att medium trugan e för liten.. SAtt ett par swix på de senaste jag köpte och de funkar fint...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...