Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Stakintervaller


Bertil

Recommended Posts

Hej,

 

Hur lägger ni egentligen upp era stakintervaller på snö? Jag brukar alternera mellan

1) 60 sekunder hårt och 60 sek "vila" och kör då detta i "naturlig terräng" eller

2) ca 2-3 minuter i uppförslut och slöåka tillbaka (dvs ung lika lång vila som anspänning).

 

Hur gör ni?

 

//A

Link to comment
Share on other sites

Jag körde en 30 minuters intervall, stakning idag! :) riktigt bra drag i stakning och jag fick en förnöjsam puls. För mig är dessa intervaller ett måste att köra mellan all annan träning.

kallar du det verkligen för intervallträning med en intervall? :)

Link to comment
Share on other sites

Kör ungefär enligt Helgerud och Hoff' date=' dvs försöker komma upp i ungefär 4 minuter och ca 3 minuters vila. Jag tycker jag kommer oftast kommer upp i rätt pulsspann med detta upplägg.[/quote']

Vilket pulsintervall strävar du efter?

Jag har ca 185 i maxpuls vid stakning och försöker komma upp i 190-195%, dvs 165-175.

Link to comment
Share on other sites

Kör ungefär enligt Helgerud och Hoff' date=' dvs försöker komma upp i ungefär 4 minuter och ca 3 minuters vila. Jag tycker jag kommer oftast kommer upp i rätt pulsspann med detta upplägg.[/quote']

Vilket pulsintervall strävar du efter?

Jag har ca 185 i maxpuls vid stakning och försöker komma upp i 190-195%, dvs 165-175.

över 190% av maxpuls? Då får man ligga i bra ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...