Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Fluid


Niklas_79

Recommended Posts

Hej.

jag har en flaska c44 fluid och har kanske tänkt använda mig av den på Ös söndag. Men nu ser jag att det kanske kommer att snöa lite.

 

Så min fråga är om det snöar så lite som dom visar på yr.no kan jag använda mig av den iaf utan att tappa glid?

För det lär ju vara ett antal personer före mig i spåret och platta till den lilla snön som kommer.

Eller ska jag kompletera med tex C55/C99 Fluid?

Link to comment
Share on other sites

Hej.

jag har en flaska c44 fluid och har kanske tänkt använda mig av den på Ös söndag. Men nu ser jag att det kanske kommer att snöa lite.

 

Så min fråga är om det snöar så lite som dom visar på yr.no kan jag använda mig av den iaf utan att tappa glid?

För det lär ju vara ett antal personer före mig i spåret och platta till den lilla snön som kommer.

Eller ska jag kompletera med tex C55/C99 Fluid?

Jag skulle inte satsa på C44 i nysnö, det ska ju även snöa under lördagen. Jag skulle kört med Swix FC7/8 eller möjligtvis Vauhti Zero Fox om inte temperaturen blir för låg.

Link to comment
Share on other sites

Jag åkte Engelbrektsloppet (nysnö -3) på C44 fluid, det gick så där.... Först efter 4mil släppte det, efter att antagligen fluiden var borta.

Jag tror du kommer ha bättre glid om du bara kör med LH/HF parafiner.

 

Jag kommer aldrig mer åka med C44 i nysnö eller i finkornig kallsnö.

 

Själv kommer jag att åka öppetspår på måndag och har funderar på skigo´s C105 pulver.

Link to comment
Share on other sites

Jag åkte Engelbrektsloppet (nysnö -3) på C44 fluid, det gick så där.... Först efter 4mil släppte det, efter att antagligen fluiden var borta.

Jag tror du kommer ha bättre glid om du bara kör med LH/HF parafiner.

 

Jag kommer aldrig mer åka med C44 i nysnö eller i finkornig kallsnö.

 

Själv kommer jag att åka öppetspår på måndag och har funderar på skigo´s C105 pulver.

C105 låter klockrent på måndag

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...