Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Bäst valla vid nysnö -7 (vasaloppsvädret)


Lagerbej

Recommended Posts

Hur tror ni SkiGo HF -2/-15 funkar om det värmer på lite och närmar sig nollan mot slutet..?

 

Tappar den fästet? Ska man lägga lite SkiGo HF -1/+5 under? Eller kanske SkiGo XC +3/-2?

Tappar fæstet JA. Ha med dig varmare burk. HF +1/-3 om du går på ski-go. Æven rode rossa kan vara bra att ha med.

Link to comment
Share on other sites

Just nu så pekar det väll åt att det kommer hålla sig lite under nollan i Mora vid målgång. För min egen del så känns det som valet kommer att så mellan Rode blå super och Swix Vr40. Någon som har invändningar mot detta eller kan argumentera för eller emot någon av de två? På glid ytorna tror jag att jag nöjer mig med att lägga på några lager BWLF, och hoppas på bra glid under dagen. Eller borde jag lägga ytterligare något lager med en HF produkt, för markant skilnad på glidet, har bara en HF8 i valla boxen och den ser väll ut att bli lite för mjuk!?

 

MVH

Link to comment
Share on other sites

Dersom det snør under løpet, er Rode best av de to. Hvis ikke, er Swix minst like bra. Slik værprognosen ser ut, burde det ikke komme snø. Hadde da satset på VR40, kanskje med et lag VR45 oppå, avhengig av hva temperaturen faktisk blir. HF8 blir trolig for myk, ja. BWLF blir helt fint. Lykke til!
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...