Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

SVT 24


Fischerman

Recommended Posts

Tack.

Swahn skötte sig bra, (när man nu vet vem det var) men firma Hård/Blomkvist är svåra att slå, mycket kanske beroende på att de har blivit synonyma med Vasaloppssändningen.

De har väl kommenterat de senaste 10-15 åren och har ju fått en enorm rutin.

Anledningen till att jag började titta på 24:an (mera ju längre loppet gått) var att man ville inte missa ett avgörande ryck under tiden som man sände nåt från de bakre leden.

SVT har gjort såna missar förr, t.ex. när Raul Olle påbörjade sitt ryck i backarna upp mot Risberg 2000 valde man att hoppa över till en intervju från Smågan.

Link to comment
Share on other sites

24ans kommentatorer satt i en studio i Stockholm i princip helt avskilda från den övriga produktionen. Jmf med t.ex viasats golfsändningar. Närvarokänslan kan därför inte bli den samma.

OK!

Du verkar vara så insatt som ditt nick skvallrar om, kanske är en SVT anställd ;)

Link to comment
Share on other sites

Min fru var irriterad på att det var så liten skillnad i sändningen på svt 1 och 24:an. Hon hade velat ha mer inslag från motionärerna nu när det fanns ett alternativ för de som bara intresserade sig för toppstriden.

Jag kan hålla med speciellt som vi inte fick följa motionärerna i slutet av loppet tex skulle det varit kul att sett hur TV-Lehmann reagerat när hon träffade killen i hockeymundering med Lehmann på ryggen. Men det kanske berodde på att svt skulle sända från VM-femmilen och att de därför var tvungna att avbryta vasaloppssändningen.

Link to comment
Share on other sites

Tack.

Swahn skötte sig bra, (när man nu vet vem det var) men firma Hård/Blomkvist är svåra att slå, mycket kanske beroende på att de har blivit synonyma med Vasaloppssändningen.

De har väl kommenterat de senaste 10-15 åren och har ju fått en enorm rutin.

Anledningen till att jag började titta på 24:an (mera ju längre loppet gått) var att man ville inte missa ett avgörande ryck under tiden som man sände nåt från de bakre leden.

SVT har gjort såna missar förr, t.ex. när Raul Olle påbörjade sitt ryck i backarna upp mot Risberg 2000 valde man att hoppa över till en intervju från Smågan.

...men Ostbåge, han nerkar ju bara så pinsamt dåligt påläst, vad han än kommenterar.

Jag håller med om att Swahn var bra, kul med deras telefonintervjuer med diverse personer.

 

Hård/Blomkvist är förbaskat bra.

Hård är påläst, intresserad och nyfiken, Blomkvist har varit därframme i täten, han vet hur det känns i kropp och huvud, och han kan förmedla det till oss i TV-soffan.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...