Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Wassbergskägg!


Recommended Posts

Tjenixen!

 

Total novis på detta..har icke stått på ett par styck längdskidor sedan..typ..1981.

Anmälde mig till Vasaloppet 2010 igår!

 

Ser förbannat mycket fram emot detta äventyret!

Det var ju alltid KUL att åka längdskidor när man var smålue..det fanns ALLTID hyggligt med snö på den tiden!

 

Tekniken har jag aldrig lärt mig..det gällde,och gäller,att klampa sig fram på så bra sätt som möjligt..på ren längdåkarglädje!

Tänker använda samma "taktik" inför och UNDER Vasaloppet 2010..ren motions och åkarglädje!

 

Träningen skiter jag också i tills fram på höstkanten här.Vägrar jogga mig sommarvarm!

Det är väl mycket roligare att åka skidor än att springa..så väntar tills snön behagar visa sig förvintern.

 

Har inte en aning om vad detta innebär..sista paret skidor jag hade var ett par Edsbyn tror jag,finns de kvar eller är det uppgivet helt för bandyn i BYYYN?

 

Längdskidor åkes med fördel med SKÄGG..kommer jag nog ihåg!

 

Wassberg,Mieto å grabbarna.

 

Blir som ett NHL slutspel i ishockey.

 

Här kommer skägg(hmm..glest blir det)att anläggas inför Sälen-Mora..dessutom kommer nog ett antal blåsta frågor ställas på detta eminenta forum dessutom..hoppas det är OK.

 

Säsongen 09/10 struntar jag i.

 

Trivselvikten attackeras till säsongen 10/11..ser jäkligt mycket fram emot det..alla system är PÅ.

 

Ha de bra..heja Öster..så hoppar jag UR SPÅR om typ 8-9 månader för ER!

Link to comment
Share on other sites

Lite tips till dig inför VL 2010:

 

Starta upp träningen lite lugnt redan nu, så slipper du starta från 0 i höst. Ett par ggr i veckan är OK. Startar du i höst har du bara ett halvår på dig och det är för kort tid att komma i form på + att risken för skador ökar om man kör igång för häftigt.

 

Sen är det inte säkert att det blir så bra snövinter som denna säsong, då det funnits konstsnöspår på pendelavstånd från Växjö i Alvesta, Nybro, Alstermo och Landsbro från nyår.

Alvesta har ju fö en slalombacke för stavträning.

 

Då snötillgången är osäker i södra Sverige är rullskidor en nödvändighet som barmarksträning

Ett tips om rullskidor - köp inte Everest - de är så tröga så du kommer att tappa sugen efter ett tag.

 

Ps. Jag har ett par gamla blåa Edsbyn som jag åkt på några ggr sista åren.

Link to comment
Share on other sites

Tjenare!

 

Tackar för tipsen.

 

Skall försöka ta och börja träna lite tidigare.Till vissa delar en tidsfråga det där,men mestadels om sanningen skall fram en fråga om att få "ändan ur vagnen"..eller fåtöljen snarare.Blir nog ganska så seeegt i början..och hade med all säkerhet inte börjat träna utan att ha VL att se fram emot.Vasaloppet är nog en stor motivator när det gäller att ligga i motionsmässigt för många.Det känns avgörande att ha något att se fram emot så att säga.

 

Bra med lite konstsnöspår på överkomligt avstånd!

 

Nässjö brukar väl också ha hyggliga förutsättningar?..Ofta snö "däruppe" när det är blask i Växjöområdet.

 

Hehe..kollat upp lite lätt på nätet gällande längdskidor.Edsbyn verkar inte finnas kvar,fast mitt par gick riktigt bra tyckte jag då.Sundins och Karhu var andra stora märken..Madshus kommer jag inte ihåg alls!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...