Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Toppform før sent...


Boris

Recommended Posts

Hoppsan... Har kænnt mig otroligt stark och snabb i helgen !!

 

Detta ær sannolikt den formtopp som skulle infinna sig den 1 mars och inte nu 2 veckor senare. :O Lite mærkligt kænns det allt. Att vara så lætt och rapp i steget, nu! Trodde att jag kørde lite lugnt sista 2 veckor i februari men verkar som att jag har massa mer att læra i detta æmne :lol:

 

Har nu efter vasaloppet sovit bra och kænnt mig avstressad och harmonisk - istællet før "nojjan" - troligtvis detta i kombination med låg træningsdos som letat fram formen.

 

Nån som kænner igen sig?

 

Och nej - det blir inte Birken... ;)

Link to comment
Share on other sites

Hoppsan... Har kænnt mig otroligt stark och snabb i helgen !!

 

Detta ær sannolikt den formtopp som skulle infinna sig den 1 mars och inte nu 2 veckor senare. :O Lite mærkligt kænns det allt. Att vara så lætt och rapp i steget, nu! Trodde att jag kørde lite lugnt sista 2 veckor i februari men verkar som att jag har massa mer att læra i detta æmne :lol:

 

Har nu efter vasaloppet sovit bra och kænnt mig avstressad och harmonisk - istællet før "nojjan" - troligtvis detta i kombination med låg træningsdos som letat fram formen.

 

Nån som kænner igen sig?

 

Och nej - det blir inte Birken... ;)

Superkompensation kallas det! :-)

Var glad för det men ibland så kan man ha kört liiite för hårt innan och då blir det på gränsen till överträning!

Nu var det ju flera år sedan jag var i sådan form att det kunde vara aktuellt med liknande känsla men tack för att du påminner mig! Det sporrar att höra om Era bravader! :-)

Link to comment
Share on other sites

En till med samma känsla. Var i Grönklitt i helgen och kände mig som stålmannen i spåren. Jag reflekterade själv veckan innan vasan att jag kände mig lite stressad och spänd och fick antagligen för lite vila. Något att ha med sig till nästa år...

 

Extra kul att åka runt när det inte bara är fullt av desperata vasaloppstränande utan skidåkare som åker runt för att njuta och ha kul. Många goa leenden i spåren när solen sken och snön låg på minus!

Link to comment
Share on other sites

Säger bara Ulricehamn, sjukt fina spår, och storformen verkar infunnit sig (känns så i allafall) Brukar kännas bra ett par veckor efter vasan, så även denna gång. Alla som bor i omnejd runt Ulricehamn och inte lagt undan skidorna än, passa på för spåren håller grymt hög klass, inget skräp, barr eller dyligt, det har ju fallit en del snö sista tiden som är ihopfräst med konstsnön, och dessutom 3,8 km på 40-50 cm tjockt snötäcke, KAN DET BLI BÄTTRE? :D
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...