Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Lagkompis till Kungsledenrännet 18 april


x-ium

Recommended Posts

Mina träningskompisar tycker skidsäsongen har tagit slut den 18 april då det är dax för Kungsledenrännet, är därför på jakt efter en hyfsat jämbördig lagkompis. Jag är en glad motionär som gillar att skejta, Vasaloppet startled 2, på ett lopp på 4-5 mil tar jag mig normalt i mål ca 20 min efter täten. Tycker själv jag åker bäst i kuperad terräng och är van vid skejt på fjället. Ingen direkt högre ambition i loppet än att ta mig i mål och känna att man öst på så gott man kunnat! Den som tycker det här låter bra får gärna slänga iväg ett mail till mig på x-ium@hotmail.com
Link to comment
Share on other sites

Jag gillar "medveten underdrift" av sin prestationsförmåga för då får man slå ur underläge och har inget att förlora. Men "glad motionär" var kanske lite i underkant, när du är sl 2 i VL.

 

Tyvärr är jag för gammal och för långt ifrån din åkkapacitet för att vara ett alternativ, men det måste väl finnas åkare här på forumet som kan hänga med. Min erfarenhet är att på våren klarar man flera veckor utan snöträning och ändå prestera bra, så det skall inte utgöra något hinder. Och åka skidor i fjällvärlden är inte helt fel..:)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...