Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Training Camp Idre Dec 09


Stefan Sand

Recommended Posts

Ger mig på ett försök att arrangera ett "Training Camp Idre dec 09" lätt inspirerad av Spring Time travells resor :)

 

Tanken är att hyra en stuga modell större i Dählie byn i Idre. Förslagsvis en tors-sönd under någon av de 2 första veckorna i December.

 

Uppläget blir ett klassiskt träningsläger med förhoppningsvis en "twist" av forumanda. Vi bor i samma stuga (finns stugar med upp till 31 bäddar!), vi tränar dubbla pass och däremellan är det socialt umgänge som gäller. Budget varianten är att vi själva lagar mat men tanken finns att ta med 2 matlagare som sköter köket. Vi snackar inte mammas Scanss köttbullar och snabb mackaroner utan här tänker jag mig bra lunch och 3 rätters middag. Fokus är med andra ord maximal njutning. Härlig skidåkning, trevligt umgänge, bastu och dryck och framförallt god mat och dryck :)

 

Det går givetvis att utveckla detta med föreläsare, instruktörer mm men frågan är om du är beredd att betala för detta?

 

En snabb kalkyl säger att man skulle kunna landa in på ca 2500:-/pers där boende, mat och matlagare ingår. Till detta adderar du resan till Idre men här borde samåkning kunna göras och räkna då med ca 400:- för en bilplats. 2900:- för "tutti" med andra ord.

 

Så vad säger du, verkar detta intressant?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...