Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Swix köper upp Kuzmin!


enklaresport

Recommended Posts

Nu kan jag äntligen släppa bomben! Swix köper upp Kuzmin Ski Technologies!

 

Mer får jag tyvärr, i dagsläget, inte berätta!

 

Edit: Jo, nu har jag fått klartecken att jag får utveckla. Köpeskillingen skall hamna ganska precis under 4 millj SEK men då har Leonid även blivit lovad att bli ny verksamhetschef för Swix Nordiska del samt att frun, Antonina, som gör comeback, även skall få fullt stöd och kunna satsa på heltid. Och det blir även ett samarbete med Svenska landslaget där Gunde och Leonid skall samarbeta inför kommande aprilskämt....

 

Höres!

Link to comment
Share on other sites

Nu kan jag äntligen släppa bomben! Swix köper upp Kuzmin Ski Technologies!

 

Mer får jag tyvärr, i dagsläget, inte berätta!

 

Edit: Jo, nu har jag fått klartecken att jag får utveckla. Köpeskillingen skall hamna ganska precis under 4 millj SEK men då har Leonid även blivit lovad att bli ny verksamhetschef för Swix Nordiska del samt att frun, Antonina, som gör comeback, även skall få fullt stöd och kunna satsa på heltid. Och det blir även ett samarbete med Svenska landslaget där Gunde och Leonid skall samarbeta inför kommande aprilskämt....

 

Höres!

Trodde mer på Pölder!

Link to comment
Share on other sites

FEL. Tvärtom, i morgondagens upplaga av Expressen kommer den senaste knallnyheten att offentliggöras: På grund av det sviktande ekonomiska läget har Pölder beslutat att tillfälligt stänga hela sin affärsverksamhet och istället låta sin personal på heltid stålsickla skidor med Kuzmins sickel för att ta död på två illasinnade rykten:

a) att det inte inom rimlig tid går att sickla bort hela belaget på vanliga längdåkningsskidor

a) att sickling faktiskt inte alls förstör belaget med djupa hack

I dagens upplaga av Rotebrobladet har Pölder själv förklarat att när han på detta sätt lyckats få bukt med dessa rykten så kommer affärarna att åter blomma som aldrig förr.

Link to comment
Share on other sites

Ytterligare en bomb !

Christer Elmehagen skänker alla sina miljoner till en skidtunnel på Göran Perssons gods i Sörmland. Wanja Lundby-Wedin blir vd för tunnelprojektet och Anitra Steen öppnar filial för Systembolaget i anslutning till skidskyttebanan. Åkarna kommer inte att behöva betala avgift utan får istället bonus utbetalad baserad på antal varv i skidtunneln. Var 100:e varv bjuder Anitra på en liten "dj." som en extra bonus.:D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...