Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vad har hänt med www.polder.se


Stefan Sand

Recommended Posts

Är det någon fler som inte kommer in på www.polder.se?

 

Har servern kraschat, ska han byta webadress eller vad är det som händer?

 

Tänkte ju kolla tävlingshjul till rullskidorna efter att ha fått stryk av C-åkare i en bonntävling på rullisar. De "fuskarna" åkte för f...n. Eagle XT med tävlingshjul när en annan otränad och jävlig slet som en hund med Swenor 2: or................. ;)

Link to comment
Share on other sites

Är det någon fler som inte kommer in på www.polder.se?

 

Har servern kraschat, ska han byta webadress eller vad är det som händer?

 

Tänkte ju kolla tävlingshjul till rullskidorna efter att ha fått stryk av C-åkare i en bonntävling på rullisar. De "fuskarna" åkte för f...n. Eagle XT med tävlingshjul när en annan otränad och jävlig slet som en hund med Swenor 2: or................. ;)

Men du kommer troligen inte hänga med eagleskidorna även om du köper ettor till dina swenor, är väl närapå samma pris att köpa ett par nya eagleskidor dessutom.

 

Jag hade förresten tänkte åka i måndags, kom till tveta tio över sex och tänkte stressa iväg bortåt när jag märkte att jag inte satt på "plopparna" som håller fast remmen i handtagen (bytte handtag på stavarna i helgen). Jag gick tillbaka till bilen, åkte bortåt tvetavägen och tänkte att kaaanske skulle man kunna låna ett par stavar eller så, men jag såg inte en människa och det var omöjligt att se vart starten var. Såg efter ett tag massa rullskidåkare som åkte åt båda håll. Jag åkte sen ända bort till vägen tar slut (T-korsning) där jag gissar att vändningen var och sen tillbaka, då stod det en grupp åkare där på ett ställe. Jag gissar att det var start och målplatsen? Jag struntade dock i att stanna och stressade istället tillbaka hem för att ändå hinna med kvällens pass.

Link to comment
Share on other sites

Stefan: Hur snabbt var man tvungen att åka med Eagle i måndags för att inte klassas som C-åkare? Skulle vara en stor framgång för mig att räknas som B-åkare.

 

Ekis: Starten var precis i Jumstakorset, dvs korsningen där vägen från Tvetavägen går in mot Almnäs. Det var med all säkerhet där du såg gruppen åkare på vägen tillbaka. Vändningen var ett par hundra meter innan T-korsningen mot Nykvarn, vid en parkeringsficka. Totalt var det tydligen 10,3 km.

Link to comment
Share on other sites

Ahhh, nu funkar det igen!

Att jag skulle "blockas" av Tony finns inte, vi är polare! :)

 

Ok, ingen idé att köpa snabbare hjul. Då återstår ju alternativet att träna. Nu blev det jobbigt.......

 

Peja: Nja, att ens starta med sånna "fuskskidor" gör ju att man inte ens ska klassas som skidåkare överhuvudtaget...... ;) .......................men vi kan väl säga att alla som var före mig kan klassas som minst B åkare. Min tid kvalar knappt in som C åkare................

 

Att vändningen var före T-korset var det ingen som sa till mig och några till, någon ropade som en tok när han vände där man skulle vända och vips hade man tappat ytterligare tid. Men nästa gång, då vet jag både var vändningen är, kanske hunnit träna och dessutom smort upp skidorna med något "nanofett super de lux". Då jävlar.............. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ahhh, nu funkar det igen!

Att jag skulle "blockas" av Tony finns inte, vi är polare! :)

 

Ok, ingen idé att köpa snabbare hjul. Då återstår ju alternativet att träna. Nu blev det jobbigt.......

 

Peja: Nja, att ens starta med sånna "fuskskidor" gör ju att man inte ens ska klassas som skidåkare överhuvudtaget...... ;) .......................men vi kan väl säga att alla som var före mig kan klassas som minst B åkare. Min tid kvalar knappt in som C åkare................

 

Att vändningen var före T-korset var det ingen som sa till mig och några till, någon ropade som en tok när han vände där man skulle vända och vips hade man tappat ytterligare tid. Men nästa gång, då vet jag både var vändningen är, kanske hunnit träna och dessutom smort upp skidorna med något "nanofett super de lux". Då jävlar.............. ;)

Inte nog med fuskskidor. Jag var tillräckligt smart att bara ropa lite lagom lågt när jag vände. Vilket gjorde att dagens snabbaste åkare som låg 50 meter före mig inte hörde och åkte för långt. ;)

 

Finns många kandidater till att putsa tiden ordentligt till nästa gång.

Link to comment
Share on other sites

Stefan: Hur snabbt var man tvungen att åka med Eagle i måndags för att inte klassas som C-åkare? Skulle vara en stor framgång för mig att räknas som B-åkare.

 

Ekis: Starten var precis i Jumstakorset, dvs korsningen där vägen från Tvetavägen går in mot Almnäs. Det var med all säkerhet där du såg gruppen åkare på vägen tillbaka. Vändningen var ett par hundra meter innan T-korsningen mot Nykvarn, vid en parkeringsficka. Totalt var det tydligen 10,3 km.

okej, var det egen tidtagning som gäller eller?

Link to comment
Share on other sites

Det fanns funktionär på plats för tidtagning. 30 sek. mellan varje startande.

Ingen riktig tävling, utan tidtagning för att tävla mot sina egna tider framöver.

Ändå kul att se var man står i förhållande till andra. ;)

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på att tiderna publicerades på hemsidan vore det trevligt med tillägg om vilka rullskidor och hjul deltagarna använde sig av. Jag vet att det står på sajten att man tävlar mot sina egna tider men verkligheten blir annorlunda när tiderna publiceras på webben.
Link to comment
Share on other sites

Det fanns funktionär på plats för tidtagning. 30 sek. mellan varje startande.

Ingen riktig tävling, utan tidtagning för att tävla mot sina egna tider framöver.

Ändå kul att se var man står i förhållande till andra. ;)

Jaha, funktionären var då inte på plats när jag passerade startplatsen vid ca 18.20 i alla fall.

Link to comment
Share on other sites

Det fanns funktionär på plats för tidtagning. 30 sek. mellan varje startande.

Ingen riktig tävling' date=' utan tidtagning för att tävla mot sina egna tider framöver.

Ändå kul att se var man står i förhållande till andra. ;)[/quote']

Jaha, funktionären var då inte på plats när jag passerade startplatsen vid ca 18.20 i alla fall.

Är du säker? Jag måste gått imål ungefär 18.20 och då var både tidtagare och medhjälpare/fotograf på plats.

Link to comment
Share on other sites

Visst är det så att "tävlingsjävulen" sätter in när det är tidtaging. Hade de lagt till en nummerlapp så hade det blivit ännu mer "jävul" :)

 

Men visst är det irriterande när en resultatlista publiseras och den inte stämmer, oavsett om det är en "lattjotävling" eller inte. Jag startade 30 sek efter min klubbkamrat och var före honom med 20-30sek i mål. I resultatet står det 11sek diff. Vi var minst 3 till som borde ha asteriksen för "åkte för långt" om man nu ska ha en sådan, är väl egentligen min skyldighet som tävlande att veta banan!?

 

Skit samma, kul var det och kanske resultatlistan blir bättre nästa deltävling. Träningsvärken gör sig i alla fall påmind i triceps och skuldror och det bästa med hela grejen är att hornen växer ut och man får en morot att träna rullisar igen :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...