Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

spänd i huvudet


Jonas_

Recommended Posts

Hej!

Nu är det jag igen med en ny sjukdomsgåta! :)

Har denna gång haft lite småont/spänd i huvudet sen jag hade influensa senast. Vet ej varför, men det verkar försvinna när jag tränar. dock kan jag känna mig lite små vissen efter träning ibland, men väldigt sällan.

Om någon vet varför man kan ha såhär lite småont i huvudet så skriv skriv skriv!

Influensan var v.20.

Tacksam för all hjälp!

 

//Jonas

Link to comment
Share on other sites

Sök upp Läkare! Huvudet är känsliga saker, vill inte skrämma upp dig men jag gick

själv länge med huvudvärk och synpåverkan. Till sist blev symptomen väldigt klara

domnande vänsterarm+ben å vänstersidan av ansiktet bort. Sökte akut och fick

konstaterat en sk carotisdissektion eller stroke. Detta är ju klart extremt men

kolla upp det. Finns ingen anldning att dra med det längre, det lär ju inte försvinna

bort nu, eller.

 

Lycka till

Link to comment
Share on other sites

Kan vara korta trapeziusfästen som spänner åt så du får smärta i huvudet, inte alls ovanligt. När du sedan tränar och får blod att gå runt i musklerna så värms trapzen upp och blir mjukare och spänningarna som orsakar smärtan i skallen försvinner då.

 

Naturligtvis är det en god idé att uppsöka läkare som de andra tidigare sagt så de får ta en titt, helt klart. Samtidigt kan du ju ta och börja stretcha ut trapeziusmusklerna, enkel åtgärd om det är det som är problemet.

 

Tips på stretchövning för trapzen: http://www.exrx.net/Stretches/TrapeziusUpper/Trap.html

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Tack för alla tips och visat engagemang!

Har uppsökt läkaren nu, och det visar sig att jag har sleminflamation i bihålan som kan ligga bakom. Så det blir rhinocourt ett bra tag...

Annars får jag testa stretchingen!

Tack än en gång!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...