Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rullskidskola


Rullis-Stjärnan

Recommended Posts

Är det sant att Sumpan ska ha en rullskidskola i Ursvik torsdag 3:e sept kl 17-19 och att även Fischer-Gurun, Lasse J, dyker upp så att man kan få säsongens skidor "handplockade", förutom att man får prova alla möjliga sorters rullisar helt gratis??

Att det blir rullskidskola kan jag intyga, Huruvida Lasse J kommer vet jag dock inget om. Jag kan kolla upp saken om så önskas.

 

Från Alewalds hemsida:

"Passa på att testa rullskidåkning under ledning av erfarna rullskidtränare. Oavsett om du ska åka något skidlopp eller bara vill testa en ny träningsform är du varmt välkommen till Ursviks Motionsgård mellan kl. 17.00-19.00 torsdagarna 3:e, 10:e och 17:e september. Du får utan avgift låna rullskidor, pjäxor och stavar av oss. (Ta gärna med egen cykelhjälm, pjäxor och stavar om du har). För dig som vill köpa rullskidor och tillbehör kommer vi att ha specialerbjudanden dessa kvällar."

Link to comment
Share on other sites

TACK för Ditt svar, Ekis!!

 

Då ska jag definitivt prova på Sumpans rullskidskola 3:e sept :-)

 

Det kan inte annat än bli lyckat, dessutom om Fischer-Gurun kan handplocka säsongens skidor!!

 

Vem vet kanske t o m Madshus-representant dyker upp, om inte den 3:e, kanske torsdagen därpå....

 

Så det är bara att boka in i kalendern för att förbättra både teknik och material inför säsongens storsatsning!!

Link to comment
Share on other sites

TACK för Ditt svar, Ekis!!

 

Då ska jag definitivt prova på Sumpans rullskidskola 3:e sept :-)

 

Det kan inte annat än bli lyckat, dessutom om Fischer-Gurun kan handplocka säsongens skidor!!

 

Vem vet kanske t o m Madshus-representant dyker upp, om inte den 3:e, kanske torsdagen därpå....

 

Så det är bara att boka in i kalendern för att förbättra både teknik och material inför säsongens storsatsning!!

Visst är det härligt med sådana okritiska röster ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

FISCHER-Lasse var där, dvs på Sumpans "Rullis-skola" i Ursvik, det kan jag intyga!!

Det kom rätt mkt folk, ganska många nybörjare och ALLA prylar fanns på plats, stavar, rullisar, pjäxor, Salomons senaste heta skejtmodell, Madshus....

Inte blev det mkt skola för mig, det blev DYRT istället, skidsnack med Gurun, nya Fischer, nya Salomon m m...

Nä, nu ska jag träna så att jag kan motivera materialsatsningen hemma OCH nästa torsdag 10/9 ska jag vara med!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...