Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rullskidor för dålig väg, Skirollo Diablo?


Bompa

Recommended Posts

Nyfiken om någon testat Skirollo Diablo som har luftfyllda hjul, samma som Powerslide. Till skillnad från Powerslide så ser Skirollos skidor ut som en vanlig rullskida för skate men med överdimensionerade hjul och du använder dina vanliga skidskor se:

 

www.skirollo.com

 

Har ännu inte hittat någon återförsäljare i Sverige.Skidan kan köpas via nätet på:

 

www.skiroll.it

 

Jättenyfiken på hur dom är att åka på och framförallt på sämre väg t ex grusväg!

 

Annars så finns ju Powerslide men det verkar vara mer likt inlines, vill ju att det skall ge så grennära träning som möjligt.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Hej!

Nu väcker jag upp denna tråd för att se om det är någon som provat på dessa skidor.

 

Jag höll på med skidåkning när jag var ung och vill nu 20 år senare ta upp det igen som ett komplement till löpningen och cyklingen.

Där jag bor finns både asfalt och packade grusvägar så någon form av gruskapabel skida är jag ute efter och dessa verkar mycket intressanta med ett attraktivt pris.

 

Bompa, köpte du några?

 

/Magnus

Link to comment
Share on other sites

kolla även på youtube, hittade 9 videos med en ny variant från Slowakien (tror jag) - skriv in: jove rollerski. Men deras hemsida går inte att komma in på för tillfället.

Verkar som om han hänger på stödhjul när han kör klassiskt.

Link to comment
Share on other sites

Tack för tipsen.

Har fått tag på ett par gamla "swed-ski" med slitna hjul som jag tänker prova och se om rullskidor överhuvudtaget är något för mig.

Har också insett att det nog är omöjligt att hitta något som både funkar till klassisk och skate men som också kan hantera både asfalt och grusvägar.

/Magnus

Link to comment
Share on other sites

Nu kommer man åt www.jove.wz.sz

 

De har rätt lätta modeller

- en enkel offroad skatemodell för ca 1700 kr,

- en avancerat offroad skate med en egen lösning på broms, som enligt videon kan fungera för ca 2200 kr

- en sofistikerat och lättare kevlar/carbon skatelösning med integrerade skärmar för 3600 kr med samma broms presenteras, ev ej till salu än?

- på två av videon visas även en diagonalvariant med stödhjul som ej finns med i prislistan än

 

Tack och lov finns det fler offroad/lufthjul nördar därute, men åker någon av er som läsa detta på luftfyllda däck?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...