Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

MWC 2010 i Falun


Finn

Recommended Posts

Jag tänker åka 60+-distanserna 15 km, 10 km och 30 km. Har inte anmält mig än, men det lutar åt F,C,F- måste välja stil på resp distans. Stafetterna kan man inte anmäla sig till utan de tas ut av ledningen i SSV, ett eller flera lag per åldersklass. 150 Euro i startavgift, inget extra för stafett.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

När går anmälningstiden ut och vad krävs för att få vara med? 150Euro var ju ganska dyrt. Är det samma summa oavsett hur många distanser man vill köra?

Går det att se vilka som är anmälda? Jag hittade ingen lista på hemsidan som länken ovan gick till.

Link to comment
Share on other sites

Anmälningstiden går ut nu på tisdag den 2/2, då också anmälningsavgiften 150 Euro i aktuell kron-kurs skall betalas in. Det är samma anm.avg oavsett om man åker ett, två eller tre lopp.

 

Startlistan upprättas väl inte förrän anm.tiden gått ut (går ej att efteranmäla sig), men jag har hört att det är 400 svenskar anmälda (siffran ej verifierad) En del av de utländska åkarna lär stanna kvar och åka Öppet Spår, en och annan tom Vasaloppet.

 

Det som kan bli problem är att hitta boende, får nog räkna med att bo en bit från Falun. Hört att boendet på hotell i centrala Falun skulle vara svindyrt, runt 1500 kr/natt, och då känns inte 1500 kr i startavgift så farligt. Åker du alla tre loppet 30+10+45= 85 km, så blir det ju nästan ett helt vasalopp och då är väl startavg till VL ung på samma nivå.:)

Link to comment
Share on other sites

Skall åka 45km den 25/2 blir en bra genomkörare en dryg vecka före vasan.

Banorna är nog inget för alla dessa forum deltagare som jagar tävlingar utan backar.

Höjd skillnad 150m, total stigning per 15km 358m, största stigning 43m.

Detta kommer bli något att bita i.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...