Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Start BM 2, 4 och 6 och Start HF-vallor?


Jim N

Recommended Posts

Jag gillar dom ganska bra. Jag har förvisso bara 2-an och 6-an, men har någon gång blandat dessa istället för att ha 4-an. De är relativt hårda och jag tycker man får en bra yta av dem. På starts egen reklam var det förr en bild som skulle förklara varför dessa tog åt sig mindre smuts. (Sanningen bakom låter jag vara osagt.) Jag har ibland gått vidare med ren BM-fluor-klots, åtminstone vid temperaturerna över -5 grader.

 

Om de är någorlunda jämförbara med Swix BD vet jag inte, men jag kan anta det.

 

(Jag kan mest jämföra med starts övriga HF-vallor, även om jag prövat andra märken. HF60 och HF80 använder jag vid mer rena fören. PHF 400, 600 och 800 tycker jag är lite knepigare. Jag tycker inte jag får till så bra glid med enbart dessa, även om det är extra hög luftfuktighet. Däremot är de senare OK ifall man går vidare med PF 550 eller 750.)

Link to comment
Share on other sites

Man tackar för svaren!

 

Håller på att uppdatera vallalådan...förra vinterna var det ofta nysnö då jag åkte tävlingar, upplevde att jag tappade för mycket glid, så nu ska det fyllas på med Rode fästvallor och några nya HF till glidet. Blir nog Start HF 40, 60 och 80 för att fylla luckorna.

 

Fler som vill dela med av sina erfarenheter?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...