Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Torsbytunnelfästvalla


Rotebrostakaren

Recommended Posts

Jag skulle värmt in lila klister i botten (tunt) och sedan kört på vr55

Så kr50 och vr 55. Kr 50 väldigt väldigt tunt istället för grundvax (ala Ski-go som inte har grundvax) eller bara tunt?

Tja, tunt eller väldigt tunt? Vill du har mer fäste kör tunt, vill du ha bättre glid kör väldigt tunt. Vill du har extra bra V02 träning, kör extra tjockt och långt! ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja' date=' VR55 är nog det bästa. Tycker att VR60 tar för mycket glid och VR50 blir för hård. Värm in Blå x-tra eller något grundvax också. Ska du åka hela helgen?[/quote']

Jodå, jag kommer att åka hela helgen. Tack för tipsen!

Lite mer tips: Jag har varit där 3-4 helger i höst och det är fruktansvärt mycket folk på förmiddagen fram till ca kl.11 sedan lugnt fram till kl. 3-4 på em då folk börjar åka pass 2. Det var ca 500 personer där samtidigt i lördags fm. Inte kul.

Själv åker jag bara ett pass per dag så jag passar på när de flesta är på lunch, men du vill kanske utnyttja tiden och köra två pass.

Link to comment
Share on other sites

Ja' date=' VR55 är nog det bästa. Tycker att VR60 tar för mycket glid och VR50 blir för hård. Värm in Blå x-tra eller något grundvax också. Ska du åka hela helgen?[/quote']

Jodå, jag kommer att åka hela helgen. Tack för tipsen!

Lite mer tips: Jag har varit där 3-4 helger i höst och det är fruktansvärt mycket folk på förmiddagen fram till ca kl.11 sedan lugnt fram till kl. 3-4 på em då folk börjar åka pass 2. Det var ca 500 personer där samtidigt i lördags fm. Inte kul.

Själv åker jag bara ett pass per dag så jag passar på när de flesta är på lunch, men du vill kanske utnyttja tiden och köra två pass.

Planen är: Ett eftermiddagspass på fredag, 2 pass på lördag och sedan ett pass på söndag. Troligtvis sammtidigt som alla andra....,det blir nog intressant och lärorikt, ungefär som att ta morgonbussen från Mora till Sälen första söndagen i mars, tillhör längdskidåkningens allmännbildning :) .

 

Nu kommer nästa fråga: Hur gör man bäst med maten? Frukost ingick i hotellkostnaden, finns det lunch och middag att köpa eller måste man laga allt förutom frukost själv? Något ställe i Torsby som kan rekommenderas?

Link to comment
Share on other sites

I skidtunneln finns tyvärr ingen servering längre.

 

Jag brukar köpa dagens rätt på Toria (vid rondellen på E45). De brukar ha 5-6 rätter att välja mellan och som är helt ok. Serverar dagens till kl. 18. på helger. Det kostar ca 70kr inkl vatten/saft, smör, bröd, sallad och kaffe.

 

Annars är Kinarestaurangen på järnvägsgatan det som jag kan rekommendera om du gillar den sortens mat.

 

Ha det trevligt i Torsby. Vi syns kanske i spåret. :)

Link to comment
Share on other sites

Ska du käka nånstans så käka på valbergsängen! Riktigt bra mat med flera rätter och somsagt glass på maten - inte helt fel! ;)

 

Vauhtis aluminium funkar alltid i tunneln och de är väl vr60 som den motsvarar?

 

I lördags va de helt galet mycket folk i tunneln på förmiddagen men de är bara kul ;) Tips är ju att vara där precis när dom öppnar vid åtta då den värsta rusningen med klubbar osv kommer runt 9.

 

http://www.skitunnel.se/omoss/skidtunnelfakta/vallatips.104.html

 

Lycka till!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...