Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Eagle XT vs Swenor Fibreglas


mce

Recommended Posts

Okej, tack för svaren. Diagonala hade jag inte tänkt mig i någon större utsträckning, så det där med skidlikt kanske vi kan stryka.

 

Hur är Eagle XT jämfört med Everest i åkkomfort? Jag har nämligen ett par everest idag och kan nog uthärda vibrationerna om det inte är mycket värre än så.

Link to comment
Share on other sites

Okej, tack för svaren. Diagonala hade jag inte tänkt mig i någon större utsträckning, så det där med skidlikt kanske vi kan stryka.

 

Hur är Eagle XT jämfört med Everest i åkkomfort? Jag har nämligen ett par everest idag och kan nog uthärda vibrationerna om det inte är mycket värre än så.

Du skall alltså inte använda dom för skidträning? Utan bara stakåkning alltså? Isåfall är det inte någon större skillnad på olika skidor.

Eagle styr bra och är stabilla....pratar om dom med gummihjul alltså....för det var väl det vi pratade om

Swenor sköna också

Link to comment
Share on other sites

Är inte stakåkning ett subset av skidåkning? Eller hur lyder definitionen? Om man säger att man ska åka skidor, är det diagonal åkning som gäller då? Jag är nybörjare och kan inte sådana här termer så jag får be om ursäkt.
Link to comment
Share on other sites

Hur är Eagle XT jämfört med Everest i åkkomfort? Jag har nämligen ett par everest idag och kan nog uthärda vibrationerna om det inte är mycket värre än så.

Jag tycker nästan att everest är skönare att åka på när det är dålig asfalt än med eagle. Skillnaden är nog att everest rullar långsammare och då blir det inte lika mycket vibrationer heller.

Link to comment
Share on other sites

Spetsar med en helt annan skida. pro ski c2 flex. deras nya skida i stål. fantastisk i diagonalen och följsam. väldigt skidlik. Bästa jag testat någonsin. Åkte i och för sig bara i 15 min på en testskida men den var grym

Håller med den är en skön skida,dock lite tung tycker jag. Men klart den skönaste Proski, dock är det rekomenderade extremt högt,och den skulle inte komma förrän i vår.

Men ett pris som är ca 1300 kr per än t.ex. Eagle SI är rätt mycket.

Men skönaste Proski hittills

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Ingen av ovan nämda skidor är skönast eller mest skidlik. Det finns det andra skidor som är bättre på.

 

Min rekomendation på en skida som är väldigt skön och skidlik i t.ex. diagonalåkningen är Eagle classic SI. Troligen marknadens lättaste skida, otroligt skön.

Jag är lite nyfiken på att prova lättare skidor, smalare hjul, men är kanske väl tung för Eagle SI. Funkar dom för en åkare på 80 kg?

Link to comment
Share on other sites

Ingen av ovan nämda skidor är skönast eller mest skidlik. Det finns det andra skidor som är bättre på.

 

Min rekomendation på en skida som är väldigt skön och skidlik i t.ex. diagonalåkningen är Eagle classic SI. Troligen marknadens lättaste skida' date=' otroligt skön.[/quote']

Jag är lite nyfiken på att prova lättare skidor, smalare hjul, men är kanske väl tung för Eagle SI. Funkar dom för en åkare på 80 kg?

Som jag då alltså

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...