Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Kungen av Düsseldorf slutar


deas

Recommended Posts

Enligt vad som sades i Ekot igår har han varit övertränad de senaste 3 åren. Obeaktat skador och sjukdom tycker jag att det låter som en väldigt lång tid att vara övertränad. Det jag frågar mig är var de personer som ska kontrollera träningen, säga ifrån och sätta stopp i tid, fanns?
Link to comment
Share on other sites

Enligt vad som sades i Ekot igår har han varit övertränad de senaste 3 åren. Obeaktat skador och sjukdom tycker jag att det låter som en väldigt lång tid att vara övertränad. Det jag frågar mig är var de personer som ska kontrollera träningen, säga ifrån och sätta stopp i tid, fanns?

Vem kan ta det ansvaret förutom den aktive själv frågar jag mig då?

Enligt Peter själv, http://www.langd.se/kroppen-funkar-inte-alls-peter-larsson-lagger-av.4651699-86106.html

så tror han att det beror på för mycket och för hård träning efter virussjukdomar. Läkarna sa att han var frisk men det räcker kanske inte alltid.

Link to comment
Share on other sites

Enligt vad som sades i Ekot igår har han varit övertränad de senaste 3 åren. Obeaktat skador och sjukdom tycker jag att det låter som en väldigt lång tid att vara övertränad. Det jag frågar mig är var de personer som ska kontrollera träningen' date=' säga ifrån och sätta stopp i tid, fanns?[/quote']

Vem kan ta det ansvaret förutom den aktive själv frågar jag mig då?

Enligt Peter själv, http://www.langd.se/kroppen-funkar-inte-alls-peter-larsson-lagger-av.4651699-86106.html

så tror han att det beror på för mycket och för hård träning efter virussjukdomar. Läkarna sa att han var frisk men det räcker kanske inte alltid.

Är man verksam på den nivån bör det finnas andra som har inblick i träningen, eftersom man själv tappar både perspektiv och helhetsbild redan på en mycket lägre nivå. Jag menar, hur bra är du själv på att lyssna på kroppen och våga vila istället för att träna mer när resultaten inte blir vad du hoppats? Jag är i vart fall inte speciellt bra på det, trots att jag bara befinner mig på motionärsnivå.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...