Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Stadium - Erbjudanden / Vasaloppskvällar / Skidpaket - Säsongen 09/10


Vasa

Recommended Posts

Idag dök medlemstidningen från Stadium upp i brevlådan.

I vart fall var det med en check så att man får 20 % rabatt om man skulle slå till på längdutrustning där.

 

Jag som väntat på att få uppradat med längdskid-paket/utrustning/osv. blev besviken då det bara var en massa snowboardkrafs...

 

Är det någon som känner till vilka paket och erbjudanden Stadium har på längdsidan?

Hemsidan bjuder fattigt med sådant.

 

Är det inte lite konstigt att de inte är mer på med tanke på deras sponsring av Vasaloppet?

Min egna tanke är att de blivit för stora i organisationen och att ingen enskilds liv och leverne direkt hänger på att längdsidan går bra. Kapaciteten finns ju.

Link to comment
Share on other sites

Stadium är ju tyvärr inte det första man tänker på när man funderar på längdskidåkning. Tror de har en del att jobba med för att bli ansedda som Vasaloppspartners även för gemene man. Men jag hoppas verkligen att de antar utmaningen och satsar på det, för det saknas ju generellt sportbutiker med brett o djupt längdutbud.

 

Hur som helst fick jag ett reklammail från Stadium Sergelgatan i Shlm igår, de har en längdhelg 27-28 nov med märkesrepresentanter och landslagsåkare. Du kanske kan höra med dem.

Link to comment
Share on other sites

Även Stadium XXL i Göteborg har VL-mässa 28-29/11. 20% rabatt (precis som för alla medlemmar) och flera av leverantörerna på plats.

 

Håller med om att Stadium och längdåkningskompetens kanske inte är helt synonymt. I alla fall inte i de butiker jag besökt. Bättre i norra Sverige?

Link to comment
Share on other sites

Stadium på Bergvik (Karlstad) brukar ha längdkväll med märkesrepresentanter och minst 20 % rabatt. Team Sportia brukar ha detsamma.

 

/Jan

Jag tror inte att de skulle ha någon längdkväll denna säsong. Rätta mig gärna om jag har fel.

Däremot har de "fått"/ska "få" en Ski Selector i butiken, så de verkar satsa seriöst.

 

Det jag efterlyser är väl mer vilka paket och sådant Stadium erbjuder. Man tycker att de kunde ha det på hemsidan. Det skulle väl inte behöva gå åt så många mantimmar för att ordna det? Eller kanske en PDF-specialbilaga för oss utrustningsnördar.

I den där Stadiumtidningen som kommer är det ju bara kläder, kläder och åter kläder.

Förra året var det en rejäl annonsbilaga i Vasalöparens decembernummer men det är ju lite sent för de mer entusiastiska då.

 

Angående Stadium XXL i Sisjön så var jag där förra helgen och då hade de inte fått upp något vidare med skidgrejer, bara fjolårets kvarvarande lager av skidor som stod och några få skor. Det kändes egentligen mer som en klädbutik.

Då var det mer skidor på Intersport vid MediaMarkt Sisjön.

Link to comment
Share on other sites

Intersport hade väl ett 3000 kr-paket med Fischer RCR, bindningar och Fischerpjäxor (R3?).

 

Motsvarande kan du nog hitta även på Stadium och Team Sportia om du vill gå till de stora kedjorna. De vill nog gärna sälja också och kan säkert tänka sig att skapa ett skräddarsytt paket för att du inte ska gå till konkurrenten.

 

Jag handlade av Biskopsgårdens sport i Gbg (club ski&run). Kanske någon hundring dyrare men en butik jag har förtroende för och dit jag vet att jag kan återvända om det skulle vara något strul med utrustningen. Det tycker jag är viktigt när det gäller såna här saker.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Var på Stadium Sergel igår och där var sjukt mycket folk. Erbjudandet var 20% på all längd utrustning. Jag fick tips om att Stadium Bromma har samma erbjudande men att det inte annonserats. Där finns säkert inga leverantörer men utbudet skall vara samma. Garanterat mycket lugnare än på Sergel.
Link to comment
Share on other sites

Var på Stadium Sergel igår och där var sjukt mycket folk. Erbjudandet var 20% på all längd utrustning. Jag fick tips om att Stadium Bromma har samma erbjudande men att det inte annonserats. Där finns säkert inga leverantörer men utbudet skall vara samma. Garanterat mycket lugnare än på Sergel.

Är du anmäld till något av loppen i Vasaveckan så har det dels kommit en lapp och dels baksidan på Vasalöparen som ger 20 % t.o.m 13 december.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...