Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Utråkad!


globe86

Recommended Posts

Hejsan alla glada idrottare! Nu efter en månads nykterhet börjar man bli skapligt rastlös! Händer ju inte så mycket PÅ helgerna! Alla vänner dricker som svampar och här sitter man och drömmer om vasan ! Någon annan som känner av detta fenomen :D vad gör ni går ut och kör ett vansinnigt A3 pass :D ?
Link to comment
Share on other sites

Jag läste någonstans att en öl kvällen innan ett lopp var bra kolhydratladdning.

Känner inte för att kolla upp sanningshalten utan tror blint på detta, och ska man

ut på en längre runda kan man väl ta två?

 

Ingen svamp alltså, men vitt blir det inte ens kvällen innan Vasaloppet.

En folköl (50 cl) är mycket gott till pastan!

Link to comment
Share on other sites

Uttråkad är bara förnamnet. Hemma en vecka med sjuk unge och för tillfället bjuder TV på körslaget och dansbandskampen. Får hålla mig uppe till 23.20 då BBC Entertainment bjuder på 4 program av Coupling i rad ...

 

För att stå ut tills dess lär det väl bli lite provning av både 16 årig Lagavulin och 17 årig Cragganmore, samt kanske ett par single malt till. (Troligen en 14 årig Oban och en 15 årig Glenfiddich för att hålla årgångarna i jämn takt, så snålar jag på någon lyxig 24-åring...)

Link to comment
Share on other sites

En öl om dagen är bra både för hjärta o magen och för att kroppen ska må bra :-)

Bryggmästarna på Pripps i Gbg sa det, 1989!

(kanske finns detta behov för de som tränar hårt, för att slappna av lite)

 

Går naturligtvis lika bra med en snaps eller ett glas vin........sammma effekt.

 

Jaha........ vad tror ni?

 

Mvh Aasn

Link to comment
Share on other sites

Vad jag tror, att det försämrar proteinsyntesen, torkar ut kroppen, försämrar fettförbränningen, ökar blodtrycket, försämrar sömnen, minskar nivåerna av flertalet vitaminer i kroppen och ökar kolesterolsyntesen...

????

 

Jag försöker bara hålla bacillerna i schack! 70% sprit var det man skulle ha för desinficering när jag jobbade på kemilab, men 55,5% Cragganmore får duga. ;)

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag nallat lite av 24-åringen också, en sherryfatslagrad Edradour inhandlad för ca 140 pund direkt från destelleriet, men jag tycker allt 17-årig Cragganmore slår den. Ingen av dessa två är dock med i min whisky-guide som ändå tar upp mer än 1000 olika sorters single malt. Nej nu börjar det bli dags för Coupling!
Link to comment
Share on other sites

ja nog är det gott med en öl och nån whiskey och med rätt mängd är det nog inte så

farligt!under en tung period så kan det ju va en boost för träningsviljan=)

snusandet har jag lagt av med och kan väl iaf säga att min vilopuls sjönk med

iaf 15slag/min, gjorde aldrig några tester på träningarna före o efter

så det kan jag inte svara på, men känslan av att va utan är rätt bra=)

Link to comment
Share on other sites

Utråkad? Är det när man råkat ut för nåt? Förlåt, som tvångsmässig språkpolis kunde jag inte låta bli.

 

Tips: Om det känns svårt kliande att vara vit en period så är det nog desto viktigare att verkligen försöka vara det! ;o) Annars måste väl den långa träningsperioden inför ett Vasalopp vara som livet i stort; lagom måsten, lagom njutning.

Link to comment
Share on other sites

Jag hade innan sommaren inte varit berusad på nästan två år. Men så en kväll i juni blev det förutom två stillsamma glas vin både jägermeister och strårom. Nästa dag låg ett A2 pass stakning på 2 timmar 15 min på schemat. Resultatet blev i det närmaste katastrofalt, kroppen klagade redan halvvägs upp i normal fart och det blev 2 timmar av flåsande klagan.

 

Eftersom jag haft en så lång period av nykterhet hade jag glömt vad alkohol kan göra med kroppen, det var faktiskt chockerande att inse skillnaden och förstå vad en del personer utsätter kroppen för var och varannan helg. Sedan dess förblir jag nykter, det blir aldrig mer än vad som dricks till maten.

Link to comment
Share on other sites

ja nog är det gott med en öl och nån whiskey och med rätt mängd är det nog inte så

farligt!under en tung period så kan det ju va en boost för träningsviljan=)

snusandet har jag lagt av med och kan väl iaf säga att min vilopuls sjönk med

iaf 15slag/min, gjorde aldrig några tester på träningarna före o efter

så det kan jag inte svara på, men känslan av att va utan är rätt bra=)

Hela 15 slag alltså!? Ja då lär jag väl göra ett försök jag också! Slängde dosan igår kväll så nu lär man väl hålla sig borta från allmänheten ett par veckor :D dax att byta bild också hehe..

 

Håller med om att en redig fylla pajjar kroppen rejält... Jag kan va skakis och bakis 5 dagar efter... inte helt värt de faktiskt.. =)

Link to comment
Share on other sites

Men visst inrymmer nykter och full en hel del mellanting?

Ett par glas vin till maten gör mig inte nykter, inte heller lite lagrad malt på kvällen.

 

Jag hoppas att träningen går bra utan att jag är helvit, har faktiskt aldrig upplevt problem. Men en fylla ger tillräckligt med problem, utan träning som extra plåga, dagen efter :)

 

Om jag ska vara ärlig så minskar nog de alkoholhaltiga dryckerna strax innan tävlingar men helt och hållet? Flera månader innan?

Jag vill påminna om en världsmästare i Friidrott som både rökte och kunde festa.

Link to comment
Share on other sites

ja nog är det gott med en öl och nån whiskey och med rätt mängd är det nog inte så

farligt!under en tung period så kan det ju va en boost för träningsviljan=)

snusandet har jag lagt av med och kan väl iaf säga att min vilopuls sjönk med

iaf 15slag/min' date=' gjorde aldrig några tester på träningarna före o efter

så det kan jag inte svara på, men känslan av att va utan är rätt bra=)[/quote']

Hela 15 slag alltså!? Ja då lär jag väl göra ett försök jag också! Slängde dosan igår kväll så nu lär man väl hålla sig borta från allmänheten ett par veckor :D dax att byta bild också hehe..

 

Håller med om att en redig fylla pajjar kroppen rejält... Jag kan va skakis och bakis 5 dagar efter... inte helt värt de faktiskt.. =)

Ja det drar iväg,får hoppas att det går bra för dig att sluta, och byta bild vore nog bra för oss båda=)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...