icarus Posted February 16, 2006 Report Posted February 16, 2006 Hej! Tänkte prova med Start Valla tejp i år på Öppetspår.Det är ju rätt stor temperatur skillnad under dagen och då borde tejpen passa samt att den är väldigt slitstark. Har någon testat? Kan det rekommenderas?
deas Posted February 16, 2006 Report Posted February 16, 2006 Jag vet personer som kört under 5 timmar på vallatejp(dock kanske dom kört snabbare med valla, men dom trodde inte det). Swixtejp, borde inte vara nån skillnad. Se dock till att du fäster tejpen 1-2 dagar innan så att den inte lossnar, då får du problem
BTW Posted February 16, 2006 Report Posted February 16, 2006 Tejp funkar bra på vasaloppet, tror dock inte att nån åkt på tejp från swix (har ingen vad jag vet) däremot var det säkert Rex Easy grip. Har åkt mycket själv på denna tejp. Fick mina skidor vallade på Intersport i Mora för ett par år sen och hade kanonskidor. Har använt Rex sen dess med gott resultat.
icarus Posted February 16, 2006 Author Report Posted February 16, 2006 Hej! Tack för infon. Är det någon skillnad på STARTS eller Rex tejp? De har bara Start:s tejp på sportaffärerna här i stan.
Kängan Posted February 16, 2006 Report Posted February 16, 2006 Rex tejpen är visst något tunnare än Starts tejp. Sen skiljer det lite hur man lägger på den.
BTW Posted February 16, 2006 Report Posted February 16, 2006 Har ingen erfarenhet av Starttejpen men har hört att den ska gå lite trögt framförallt i fin/nysnö. Rex funkar helt ok även i nysnö. Är dessutom tunnare så man kan jobba lite med andra vallor som täckning om det skulle behövas. Kolla gärna på rex hemsida för lite vallatips och på deras tävlingsrapporter, lite jobbigt med finskan men det finns en hel del på svenska oxå. Notera att Rex har två olika varianter av tejp. Den som jag provat är Easy Grip i alla tre färgerna! [url=http://www.rexskiwax.com]www.rexskiwax.com[/url]
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.