Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Ta hand om er!


spicata

Recommended Posts

För bara några timmar sedan tog min vän livet av sig...4 barn och fru lämnar han efter sig...nyss lärde jag honom att dansa bugg och i morse var han ute och joggade med en annan vän...

 

Vad driver oss människor till sådant?

 

Så lyssna och se efter dina kära, tala om att de är behövda och sträck ut en hand när du tror det behövs..

 

Ville bara skriva av mig en stund...

 

Over and Out

 

Björn

Link to comment
Share on other sites

Tack för inlägget - oerhört ledsamt att läsa men en viktig påminnelse om att fundera över vad som egentligen är viktigt.

 

Försök glädja dig åt att du lärde honom bugga och minns annat ni gjort ihop och trösta dig med att han inte längre lider av vad det nu var som tyngde honom så mycket att han inte orkade leva längre. Att allt känns skit är liksom alldeles naturligt.

Link to comment
Share on other sites

Jag har också upplevt samma att en nära vän tog livet av sig. Han var en sån person, som alltid ställde upp och lyssnade på andras problem, men så en dag så orkade han inte längre. Minns att det var en väldigt stark begravning, då han hade många vänner.

 

Självmord är fortfarande ett tabubelagt ämne, men jag tror att det har öppnats en site, där detta ämne är tillgängligt. Vet också att Sensus haft samtalsgrupper för anhöriga till personer som begått självmord, de fyller en viktig funktion för de anhöriga och vänner som behöver prata om det som skett. Det finns ytterligare en grupp, som borde erbjudas samtalgrupp och det är anhöriga till personer, som gjort självmordsförsök.

Link to comment
Share on other sites

Vad driver oss människor till sådant?

Tror ingen vet vad som driver en del av oss till detta. Det finns sällan förklaringar och rationella svar och det gör det så oerhört jobbigt för den som står bredvid. Vi vill så gärna hitta svaret på "varför?"

 

Ditt råd att ta hand om dina kära är så enkelt men som vi ofta glömmer bort att göra tillräckligt. Varför är det så?

Många gånger jagar vi någonting som egentligen inte betyder speciellt mycket och i jakten missar vi det enkla i livet. Det enkla är dessutom ofta gratis.

 

Jag hoppas att du själv i din svåra stund får känna kärlek från dina nära och kära och att du på så sätt får kraft att bearbeta din sorg. Kanske du t.o.m kan finna en tröst i att det snart är vinter och att skidåkningen kan bli ett tid att njuta av livet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...