Mario Posted February 17, 2006 Report Posted February 17, 2006 Bade herrar och damer borjar visa framfotterna. Kul!! Medaljchans for herrarna? Mitt forslag Damer: 1:a Lina 2:a Elin 3:e Anna 4:e Brita 1:a Mats 2:a Matthias 3:e Anders 4:e Johan
Tobbe L Posted February 17, 2006 Report Posted February 17, 2006 Johan på en fristilssträcka??? Är inte han i bättre form klassiskt???
Emilomega Posted February 17, 2006 Report Posted February 17, 2006 1. Thobias Fredriksson 2. Johan Olsson 3. Anders Södergren 4. Mattias Fredriksson
Mario Posted February 17, 2006 Author Report Posted February 17, 2006 Jo, men aven Matthias ar i battre form i klassisk. Tobbe (eller Bjorn) ar intressanta forstass pa 1:a, men Mats gjorde ett habilt lopp idag. Vad har Olsson for meriter pa skejt? Har han en spurt att komma med?
Tobbe L Posted February 17, 2006 Report Posted February 17, 2006 Har han några meriter i år... Det är väl bara Södergren som har sköts sig hyggligt i år... Då borde det väl laget se ut något sånt här då... 1:a & 2:a Matthias och Johan eller tvärtom... 3:e & 4:e Anders och ???? Bråten vet nog hur han vill ha det... ;)
kustlöparen Posted February 17, 2006 Report Posted February 17, 2006 Herrlaget verkar tämligen givet: Mats Larsson Johan Olsson Anders Södergren Mathias Fredriksson Någon annan uppställning eller ordningsföljd är svår att tänka sig eftersom det knappast kommer bli tal om att använda några sprintåkare, förmodligen är även banorna för tuffa för dessa. Johan Olsson har inga resultat i fristil i år så han är tämligen given på sträcka 2. Om man sätter Södergren eller Fredriksson på sista är väl en smaksak, Södergren är bättre för dagen men Fredriksson är möjligen något mindre dålig spurtare. Tyvärr har vi ingen som kan köra ifrån men heller ingen som kan vinna en spurt, så det blir väl en 4-5:e plats nånting tyvärr. Damlaget är mer öppet men förmodligen kör följande tjejer: Elin Ek Lina Andersson Britta Norgren Anna Dahlberg Kanske i nämnd ordning, möjligen kan Strömstedt ta en plats men det beror på om någon av sprintåkarna vill spara sig.
9mil Posted February 17, 2006 Report Posted February 17, 2006 Vi borde använda Björn Lind på sista sträckan.
kustlöparen Posted February 17, 2006 Report Posted February 17, 2006 Jo jag har vart inne på det förut men efter att ha sett hur tuffa banorna är i Pragelato, även förmånga av de "vanliga" åkarna så tror jag inte att han orkar. Dessutom skall han nog fokusera på sprinten där han har klar guldchans istället för att chansa i en stafett där laget kan bli allt mellan 1:a och 10:a. Men jag håller med dig i tänket vi måste våga chansa för att vinna och hade inte sprinten vart efter så hade man gott kunnat fundera på det alternativet. Lind skulle även kunna var aktuell för förstasträckan.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.