Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

seedningslopp


Lakota

Recommended Posts

2*21km. Varvet är först småkuperat i 7,5 km. När man passerat hotellet igen drar det på uppför ganska rejält innan det blir kuperat igen. Därefter en del med myråkning och hyfsat lättåkt tillbaka och så ett varv till. Totalt sett en ganska jobbig bana där det behövs mer än stakförmåga. Snötillgången kan nog variera. Ifjol var det bra. Vålådalen ligger ganska högt men just nu är det nog inte åkbart där. Inte lika snösäkert som Brux, Vemdalen etc.
Link to comment
Share on other sites

Om man ska åka nåt LÄTT seedningslopp, finns det förslag på det också? Var som helst. Jag tycker det är svårt att avläsa knixigheten och snabbheten i banprofilerna.

Alla lopp som går i Grönklitt, brukar bli Norrbärke skimarathon, Maserloppet och Orsa Grönklitt skimarathon.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Om man ska åka nåt LÄTT seedningslopp' date=' finns det förslag på det också? Var som helst. Jag tycker det är svårt att avläsa knixigheten och snabbheten i banprofilerna.[/quote']

Hornbergsloppet i Årsunda, Sandviken.

Håller inte med. Platt, jo men alldeles för många färdriktningsändringar och knixar. Om loppet blir flyttat till Högbo är det klart bättre om man, som du, söker ett lätt lopp. Det absolut lättaste jag åkt är utan jämförelse Maserloppet om det flyttas till Orsa, vilket det oftast gör.

Link to comment
Share on other sites

Kommer det att flyttas till Högbo??

Vissa år har Högbo varit reservbana' date=' men jag vet att man nått år kört loppet uppe i Orsa Grönklitt också.[/quote']

Och 2009 års Hornbergslopp gick i Jädraås, i ett ruggigt snöfall enligt rapporterna. Tur att man vilade den helgen:)

Link to comment
Share on other sites

Spåret klart till Vålådalen Classic Ski Marathon!

 

Valadalensk.se: "Äntligen har snön kommit och igår drog Latti spåret. I år blir det en ny sträckning - spåret går på Nulltjärn och myrarna där omkring. Mer snö väntas i veckan, vi laddar vedförrådet vid bastun och hälsar alla varmt välkomna till vår populära tävling som blir startskottet för vintersäsongen på Vålådalen Fjällstation."

Link to comment
Share on other sites

Om man ska åka nåt LÄTT seedningslopp, finns det förslag på det också? Var som helst. Jag tycker det är svårt att avläsa knixigheten och snabbheten i banprofilerna.

Njurunda runt. I princip bara stakning. Mer än Grotfallsrundan, Norrbärke Ski maraton, Engelbrektsloppet och Skinnarloppet vilka är de jag åkt och kan jämföra med.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...