Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

1 HF-valla


phanton

Recommended Posts

* Jag var i en lokal butik och hade tänkt att köpa Swix HF8. Där fick jag höra att den är för mjuk och lätt nöts bort men att andra märken (typ Rex Olympico) höll bättre. Synpunkter på det?

 

* BWLF har jag redan. Det jag är ute efter är valla kring noll till några grader minus.

 

* Racewax verkar ju inte vara så mycket billigare om man lägger på frakt och postförskott, men vilken valla rekomenderas därifrån i så fall?

Link to comment
Share on other sites

Exakt vilket märke av en HF-valla man väljer är nog inte helt avgörande. Om man vill ha bättre slitstyrka för t.ex. långlopp går jag ofta upp en valla mot en kallare. Samma sak om jag vill ha HF-vallan som en grund för ren fluorcarbon.

 

Själv snöade jag in på Start för evigheter sedan och är nöjd med de flesta av dessa (Dock ej deras polymer-HF-vallor, bl.a. för att de är så mjuka.) Fyra av vallorna på sidan http://www.startex.fi/productgroup.php?group=10 ligger i vallaväskan, samt alla BM-HF-vallorna.

Annars är väl Star ett märke som allt fler i eliten kör på. Då kan man även gå upp ett steg från HF till "Very High FluorCarbon", dvs deras VA-vallor. ( http://www.starwax.com/se/veryhigh_fluorocarbon.php ).

Link to comment
Share on other sites

* Jag var i en lokal butik och hade tänkt att köpa Swix HF8. Där fick jag höra att den är för mjuk och lätt nöts bort men att andra märken (typ Rex Olympico) höll bättre. Synpunkter på det?

 

* BWLF har jag redan. Det jag är ute efter är valla kring noll till några grader minus.

 

* Racewax verkar ju inte vara så mycket billigare om man lägger på frakt och postförskott, men vilken valla rekomenderas därifrån i så fall?

Beror väl på vad du köper. Jag köpte T4 (HF 40 gr) och Nanopulver för 310 kr mot faktura

och 22 kr frakt. 332 kr tyckte jag va billigt för både HF valla och flourpulver. Funka skitbra.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...