Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Spår i Sthlm.


Krister

Recommended Posts

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Nyss hemkommen från en tur i Tveta, Södertälje

 

Elljusspåret (som inte lyser) om 2,5km är helt OK, dock inte spårat efter nattens lilla påfyllning med snö. Gav mig sedan ut på milen men efter 3km (där milen och 5km delar sig) så var det kört med skoter, gissar att man packar, så de tidigare dragna spåren var förstörda. Blev lite slitit att skida sig framot i lös snö :)

Efter km4 passerar man ett vattendrag vilket var ett äventyr i sig, men det lär frysa på duktigt under natten. Vid km6 är det en del sten som tittar upp och det är så ända fram till km7. I backen upp mot km8 så är det en hel del surhål med vatten, fick en duktig underfrysning när jag sneddade över ett parti. Hoppas att även dessa fryser på under natten.

Så är de bara ute och drar med spårkälke under kvällen så att fryser ihop under natten kan det bli bra förhållanden.

 

Såg också att Scania dragit på Gröndal där det är elljus men jag åkte aldrig på de banorna.

 

Nej, nu blir det bastu och en "kall" så tar vi nya tag i morgon :D

Link to comment
Share on other sites

Åk till rudan riktigt fina spår.....

likaså Lida, superfina hårda spår närmast lida på elljuset och 4,5:an. En del genomslag på de längre slingorna bort mot Harbro då de försökt köra med pistmaskin överallt (tror jag) men ändå helt okej dubbelspår. Även skate på "nedre elljusspåret" vid Lida.

Link to comment
Share on other sites

Passar de på att spruta snö på stockholms konstsnöanläggningar nu när det är kallt? Med stockholms vinterklimat vet man ju aldrig om snön ligger kvar hela vintern... Eller gör man samma misstag som vanligt, och står med snöbrist efter några milda veckor i januari? Här i Dalarna har man sprutat som galningar senaste veckorna, även på mindre anläggningar som Mellsta (Borlänge) trots att natursnön räcker för fina spår....
Link to comment
Share on other sites

Passar de på att spruta snö på stockholms konstsnöanläggningar nu när det är kallt? Med stockholms vinterklimat vet man ju aldrig om snön ligger kvar hela vintern... Eller gör man samma misstag som vanligt, och står med snöbrist efter några milda veckor i januari? Här i Dalarna har man sprutat som galningar senaste veckorna, även på mindre anläggningar som Mellsta (Borlänge) trots att natursnön räcker för fina spår....

Lida har i alla fall sprutat en ordentlig hög. Dock var kanonen avstängd igår kväll när jag åkte förbi trots att det var 10-12 minus. Vet inte om de är nöjda nu eller om de bara sprutar på dagtid för det finns nog ungefär 2/3 av "konstsnöplanen" kvar att täcka om de vill.

Link to comment
Share on other sites

Förstår inte de positiva omnämnandena om Lida. Inkompetens är den mest framträdande egenskapen jag kommer att tänka på när man åker runt i de fina omgivningarna (imorse pass på 2½timme). Hur 17 kan man pista&fräsa så dåligt!! Det finns ju alla möjligheter med all snö. Fick iallafall suvenirer med hem i form av präktiga repor i belagen.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...