Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Runt nollan och blankt i spåren


Smorgos

Recommended Posts

Jag brukar använda Skigo XC Orange och Gul, och klarar inte de av att ge fäste är det klister för min del. Jag är amatör/motionär och använder bara fem burkar och de klarar av det mesta av min skidåkning. Bättre att bli bra på några få, än att ha 100 burkar att välja emellan. Som motionär gör det inget om det någon gång går lite tungt, jag vill ju bara ha motion... Jag använder bara billiga 50-60 kronors burkar, nämligen dessa fem:

 

Swix Blå Extra V40

Swix Grön V20

Skigo XC Orange

Skigo XC Gul

1 burk grundvalla vid grov gammal snö

 

Med t.ex. Pölders vallatabell eller liknade klarar jag de flesta fören då jag har förmånen att bo i norra Dalafjällen där det är -3 eller kallare 90 procent av vintern.

 

Ett par klistertuber/sprayer kompletterar min fästvalla och de används oftast bara på försäsongen och i april/maj.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vallatabell, vad finns det för tabeller?

Hur ser Pölderstabell ut som du nämner eller någon annans tabell?

Känner mig själv vilsen och skulle vara bra att ha något att följa när man inte vet hur man skall valla. Kan ju vara bra och lära sig utifrån en tabell och sedan bygga vidare därifrån. Någon med bra tips?

 

Jag brukar använda Skigo XC Orange och Gul, och klarar inte de av att ge fäste är det klister för min del. Jag är amatör/motionär och använder bara fem burkar och de klarar av det mesta av min skidåkning. Bättre att bli bra på några få, än att ha 100 burkar att välja emellan. Som motionär gör det inget om det någon gång går lite tungt, jag vill ju bara ha motion... Jag använder bara billiga 50-60 kronors burkar, nämligen dessa fem:

 

Swix Blå Extra V40

Swix Grön V20

Skigo XC Orange

Skigo XC Gul

1 burk grundvalla vid grov gammal snö

 

Med t.ex. Pölders vallatabell eller liknade klarar jag de flesta fören då jag har förmånen att bo i norra Dalafjällen där det är -3 eller kallare 90 procent av vintern.

 

Ett par klistertuber/sprayer kompletterar min fästvalla och de används oftast bara på försäsongen och i april/maj.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...