Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Bästa sätt att prova om rullskidor är något för för mig?


museo12

Recommended Posts

Funderar på ett komplement till min vanliga jogging-träning och innebandy träning.

Har alltid tyckt rullskidor sett kul ut och verkar ge den träning jag vill kompletera med.

 

Har sett att Swenor fibreglass fått många fina omdöme för nybörjare.

 

Är det någon som har tips på vad det finns för möjlighet att prova att åka rullskidor och se om det är något som verkligen passar? Att köpa dyr utrustning som ligger och dammar efter en månad är ju inte så kul. Begagnat köp är ett alternativ, men det verkar vara en lite marknad.

 

En kompis har skikes http://www.skike.com/ som jag provade och jag upplevde det trögt och vingligt, men något säger mig att det är långt ifrån den känsla man får vid rullskidor.

 

Bor i Skåne.

 

Hoppas på något svar!

Link to comment
Share on other sites

Funderar på ett komplement till min vanliga jogging-träning och innebandy träning.

Har alltid tyckt rullskidor sett kul ut och verkar ge den träning jag vill kompletera med.

 

Har sett att Swenor fibreglass fått många fina omdöme för nybörjare.

 

Är det någon som har tips på vad det finns för möjlighet att prova att åka rullskidor och se om det är något som verkligen passar? Att köpa dyr utrustning som ligger och dammar efter en månad är ju inte så kul. Begagnat köp är ett alternativ, men det verkar vara en lite marknad.

 

En kompis har skikes http://www.skike.com/ som jag provade och jag upplevde det trögt och vingligt, men något säger mig att det är långt ifrån den känsla man får vid rullskidor.

 

Bor i Skåne.

 

Hoppas på något svar!

Beroende på var du bor i Skåne finns det ju flera klubbar som har låneskidor som man kan få testa för att se om man tycker det är kul.

 

Har aldrig åkte Skikes, men kan inte på något sätt tro att det går att jämföra med riktiga rullskidor.

Link to comment
Share on other sites

Tack för ditt svar!

 

Ett bra tips. Hade inte tänkt på den möjligheten.

Bor i mitten av Skåne, så jag får kolla upp vilken klubb som är närmst.

 

Var ute och traskade igår och såg all sand som kommunen hällt ut på cykelbanan utanför. Men, den försvinner nog snart med allt regnande : )

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...