Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Tävlingar i Stockholmstrakten?


rumpmasen

Recommended Posts

Såg då att tex att det går att åka söderskidan på tisdagar/torsdagar. Finns det något PM eller dylikt som talar om var och vid vilken tid på kvällen tävlingarna börjar eller anordnas det informellt mellan klubbarna i stockholm. Anmälan på plats?

Söderskidan är en gammal tävling mellan skidklubbar i södra sthlm som görs på ganska enkel basis. Tidigare har inte vi i NVSK eller Sumpan varit med, men det ska vi tydligen vara i år. Så du kanske måste vara med i en klubb i Sthlm... Men jag vet inte så mycket om denna tävling. Du kan väl kontakta någon i Jordbänningarna, info@jordbanningarna.se

Link to comment
Share on other sites

Såg då att tex att det går att åka söderskidan på tisdagar/torsdagar. Finns det något PM eller dylikt som talar om var och vid vilken tid på kvällen tävlingarna börjar eller anordnas det informellt mellan klubbarna i stockholm. Anmälan på plats?

Alla får vara med och köra Söderskidan, dock är det ju nån sorts "utom tävlan" om man inte kör för en av klubbarna som ingår i serien, men det spelar väl ingen större roll. Vi från sumpan brukar alltid få vara med även om vår lagpoäng inte har räknats med i serien. Det är hursomhelst jätteroliga tävlingar tycker jag, elljusstävlingar där man anmäler sig på plats, startar när man är redo och i bästa fall får man sin egen tid när man går i mål (det gäller att skrika sitt nummer och att man går i mål riktigt högt för att vara säker på att "gubbarna" är med). Mao en tävling med stor bredd där alla kan delta och man får ta det lite för vad det är.

 

Vad det gäller pm/inbjudan tror jag att de brukar komma upp strax innan tävlingsdags på resp. klubbs hemsida men det är inget man ska vara säker på. Tror det är en standardstarttid som gäller, typ mellan 17 och 18:30 eller liknande..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...