Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

testa burkvalla !


globe86

Recommended Posts

Åfan jag köpte bläxtran och v45 voilett special idag! Kanske ska ta bort VR40en och mata på v45 då! Kanske lite bläxtra i botten och V45 på toppen! dax att sätta fart om man ska hinna ut på spåret igen !!!

Bara att lägga på ett eller två lager vr45 (eller v45) på det du har på så ska du se att du nog får fäste. Ett tips är att alltid ha en varmare burk än den du tror ska gå bra med dig på passet.

Link to comment
Share on other sites

Ja tamefan de funkade! Då kanske jag inte behövt ta bort all valla och värmt in ny utan bara lagt på direkt =)

 

Men jag hade inte lika bra fäste som jag hade häromdagen med VR40... Men helt klart tog jag mig framåt...

 

Men hade de funnits någon annan valla som fungerat bättre i detta före tror ni? kanske sådana här gånger man måste ta ett annat märke?

Link to comment
Share on other sites

Hur var glidet då idag jämfört med tidigare?

 

Jag blir ju avundsjuk, du verkar ju nuförtiden leva ute i skidspåret... :)

Glidet va precis som vanligt märkte ingen direkt skillnad...Kanske minimalt bättre !

 

 

haha ja blir rätt många vändor nu =) Ska ja hinna med dig på ÖS lär jag ju ligga i :D ... Du som stakar marathon på under 3 h!

Link to comment
Share on other sites

Ja tamefan de funkade! Då kanske jag inte behövt ta bort all valla och värmt in ny utan bara lagt på direkt =)

 

Men jag hade inte lika bra fäste som jag hade häromdagen med VR40... Men helt klart tog jag mig framåt...

 

Men hade de funnits någon annan valla som fungerat bättre i detta före tror ni? kanske sådana här gånger man måste ta ett annat märke?

Får du inte tillräckligt bra fäste med V®45 får du väl testa att lägga på VR50, är det -8 så bör du definitivt få fäste då annars måste det vara skarföre eller nåt.

Link to comment
Share on other sites

I de nydragna spåren har du svaret....det är alltid svårare att få fäste direkt efter det är nyspårat. När man drar spår tar det ett antal timmar innan snön "satt sig" och före det så är inte snökristallerna stabila och då blir det bakhalt därefter!

Vad gäller VR vallor så ska du sikta på en burk som är ett steg varmare än vad som står på burken. Det jag hade gjort i ditt läge när jag inte fick fäste (istället för att vänta till stabila spår) är att valla 2tunna lager VR45 i full längd sen tagit 2tunna lager VR50 strax bakom bindningen och 10-15 cm framåt. Lycka till!!

Link to comment
Share on other sites

Idag fick jag lov att pröva V45 eftersom V40n blev för hård i -2 grader.

Tyvärr blev det inte riktigt optimalt eftersom jag först lagt på V40 i riklig mängd och inte iddes ta bort det.

 

Kändes att det hackade i spåret bitvis. Men nu har man lärt sig det.

 

Trots det gick det betydligt lättare än förra veckans kärva spår, så nu får du akta dig Globe så att jag inte kör om dig... :D

Link to comment
Share on other sites

Idag fick jag lov att pröva V45 eftersom V40n blev för hård i -2 grader.

Tyvärr blev det inte riktigt optimalt eftersom jag först lagt på V40 i riklig mängd och inte iddes ta bort det.

 

Kändes att det hackade i spåret bitvis. Men nu har man lärt sig det.

 

Trots det gick det betydligt lättare än förra veckans kärva spår, så nu får du akta dig Globe så att jag inte kör om dig... :D

Haha japp vi får väl se =) håller på med glidvalla nu inför morgondagens lopp! lägger på fäste i morgon bitti!

 

Blir nog V45 för mig i morgon också om de ser ut såhär...

Link to comment
Share on other sites

Låter bra de =) Nu blir de sista havregrynsportionen sen soova! Håller du dig nykter i helgen och tränar hårt eller ?

Alltid spiknykter!

Idag blev det 35 km SKIDOR och imorrn får det bli vila.

Från träning det vill säga. :(

Låter bra de !

 

Fan 35 km är ju skitlångt, helvete va du ångar på! har aldrig kört så långt i streck än hehe!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...