Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Nån som vet om Madshus Terrasonic är bra skidor?


Carlos

Recommended Posts

Motionär, inte vassast i Sverige men ändå med vissa vasaloppslaner nästa år, undrar om någon testat Madshus Terrasonic. Länna Sport har fått in ett stoprt parti, nsätan allat annat är slut.

 

En billig skida men den duger väl åt en vasaloppsmotionär!? Fischer SCR är alternativet, vet inte vilken som är bäst!?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jag kan inte svara på om dom är bra ur ett tekniskt perspektiv, men jag (en ordinär motionär) körde Vasaloppet senast på 8 timmar med dom, och Öppet Spår på 7:15. Däremot har jag observerat under loppet att det nästan inte finns några andra åkare med så billiga skidor. De flesta med Madshusskidor tycks köra HyperSonic eller dyrare.

 

Emellertid, eftersom mina gamla TerraSonic nuförtiden är mer än lovligt repiga så skaffade jag ett par nya HyperSonic häromdagen, mest för att se om det är någon skillnad. Nästa gång får jag väl skaffa ett par NanoSonic för att se om dom verkligen är bättre... :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Madshus Terrasonic är en mycket bra skida. Precis snäppet under top skidorna hos resp märke och därmed lite mjukare slutspann. I Vasalöparens test förra året så fick dom kommentarerna: Den perfekta 6-timmars skidan i Vasaloppet. Enligt info så är den till för personer 5-11 timmar i Vasaloppet.

SCR skidan är mycket sämre.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...