Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Salomon SNS Profile Equipe Classic - Sönder efter 5 mil


Sydwesten

Recommended Posts

Hej

 

Köpte ett par nya Salomon SNS Profile Equipe Classic bindningar till årets nya skidor.

Tänkte egentligen köpa Pilot modellen men blev avrådd att dessa var lite för rappliga och lätt frös. Efter två träningspass så ramlade den gula gummikudden bort på ena skidan och när jag kände efter så satt den löst på andra skidan också. Jag har haft Profile bindningar i många år men detta har aldrig hänt mig.

 

Irriterande att behöva ha kuddarna i fickan för att sätta i dem innan man skall åka. Tappar man bort kudden så är ju hela turen förstörd.

 

Är det någon som råkat ut för liknande problem?

Link to comment
Share on other sites

Hej

 

Köpte ett par nya Salomon SNS Profile Equipe Classic bindningar till årets nya skidor.

Tänkte egentligen köpa Pilot modellen men blev avrådd att dessa var lite för rappliga och lätt frös. Efter två träningspass så ramlade den gula gummikudden bort på ena skidan och när jag kände efter så satt den löst på andra skidan också. Jag har haft Profile bindningar i många år men detta har aldrig hänt mig.

 

Irriterande att behöva ha kuddarna i fickan för att sätta i dem innan man skall åka. Tappar man bort kudden så är ju hela turen förstörd.

 

Är det någon som råkat ut för liknande problem?

den som monterade måste ha missat att sätta dit kuddarna rätt.

eller att dom blivit misshandade i ett skidfodral el. dyl.

Link to comment
Share on other sites

Hej

 

Köpte ett par nya Salomon SNS Profile Equipe Classic bindningar till årets nya skidor.

Tänkte egentligen köpa Pilot modellen men blev avrådd att dessa var lite för rappliga och lätt frös. Efter två träningspass så ramlade den gula gummikudden bort på ena skidan och när jag kände efter så satt den löst på andra skidan också. Jag har haft Profile bindningar i många år men detta har aldrig hänt mig.

 

Irriterande att behöva ha kuddarna i fickan för att sätta i dem innan man skall åka. Tappar man bort kudden så är ju hela turen förstörd.

 

Är det någon som råkat ut för liknande problem?

den som monterade måste ha missat att sätta dit kuddarna rätt.

eller att dom blivit misshandade i ett skidfodral el. dyl.

På kuddarna sitter ju en metallpinne på tvärsen som snäpps i rätt hårt i plasten på bindningen. det krävs en del kraft för att snäppa loss dem därifrån. J..la mupp som monterat dem åt dig. Åk tillbaka till butiken så får de göra om göra rätt. Då lär de sig också. ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...