Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

SkiGo GulSpecial / Orange


Labradoren

Recommended Posts

Jag har tidigare använt SkiGo's Orange (tidigare Gul Special) +3/-2. Den har bra bett runt nollan, speciellt när det växlar. Däremot suger den lätt fast och tar i allmänhet rätt mycket på glidet. Alltså känner jag att den är ok att träna på, men till tävling vill jag ha något med samma egenskaper och hyfsat breda tempområde men som inte suger lika mycket.

 

Om jag vinner mycket i glid är jag dessutom villig att ge bort lite fäste. Förslag?

Link to comment
Share on other sites

Har hittills aldrig lyckats använda Gul Special utan att få isklumpar i vallan. Antingen lägger jag för tjockt, använder vallan vid för kalla temperaturer eller så är det inte någon bra valla... Tyvärr är det ju svårvallat när man plockar fram Gul Special så inte har jag något bättre alternativ i min vallalåda heller.
Link to comment
Share on other sites

På förra årets VL-träff i Bromma sa SkiGos representant att dom själva inte gillade gulspec.

och ville ta bort denna. Efterfrågan var fortfarande så stor att det var svårt att plocka bort direkt. "Egentligen en skitvalla" var hans ord.

Om jag inte minns fel, tror jag han förespråkade fluorkicker 0-3

Link to comment
Share on other sites

Har även jag tyckt att den gula skigon har varit ett måstevalla i runt nollan. Körde på den i helgen, -1 och gamla spår, och fästet är kanon, men glidet blir inte bra. Är det någon mer som har en bra erfarenhet av någon alternativburk som inte tar så mycket på glidet?

TT; föredrar du VR 55 eller 60?

Link to comment
Share on other sites

Fick syn på en gul lindex hos en kompis i helgen. Då detta tydligen skall vara originalet måste jag bara lyfta på locket för att lukta och den luktade det tjära. Kanske har receptet ändrats till det sämre för just tjära är väl fortfarande en viktig ingrediens för att förhindra ifrysning och att det skall gå lent.

 

Någon som har erfarenhet från den gamla gul lindex jmf mot dagens orange?

Link to comment
Share on other sites

Har även jag tyckt att den gula skigon har varit ett måstevalla i runt nollan. Körde på den i helgen, -1 och gamla spår, och fästet är kanon, men glidet blir inte bra. Är det någon mer som har en bra erfarenhet av någon alternativburk som inte tar så mycket på glidet?

TT; föredrar du VR 55 eller 60?

Vid -1 och gammal snö skulle jag föredra VR55.

Link to comment
Share on other sites

På förra årets VL-träff i Bromma sa SkiGos representant att dom själva inte gillade gulspec.

och ville ta bort denna. Efterfrågan var fortfarande så stor att det var svårt att plocka bort direkt. "Egentligen en skitvalla" var hans ord.

Om jag inte minns fel, tror jag han förespråkade fluorkicker 0-3

Snacka om att gå från en "skitvalla" till en annan! Är det någon som lyckats med Ski-Go´s Flourkicker vallor? Inte jag i alla fall...........

Link to comment
Share on other sites

På förra årets VL-träff i Bromma sa SkiGos representant att dom själva inte gillade gulspec.

och ville ta bort denna. Efterfrågan var fortfarande så stor att det var svårt att plocka bort direkt. "Egentligen en skitvalla" var hans ord.

Om jag inte minns fel' date=' tror jag han förespråkade fluorkicker 0-3[/quote']

Snacka om att gå från en "skitvalla" till en annan! Är det någon som lyckats med Ski-Go´s Flourkicker vallor? Inte jag i alla fall...........

Håller med. Har båda kickerburkarna men hade gärna varit utan dem.

Link to comment
Share on other sites

Samma här, det var den sämsta burkvalla jag nånsin haft, rena skiten. Jag skulle precis slänga den, då en kompis bad att få den och testa. Han har dock slutat åka skidor, så jag vet inte om han hann testa.

Men Lindex gul har varit en räddare i nöden både åt mig själv och mina pojkar, numera heter min burk Skigo gul (har ej senast versionen)

Link to comment
Share on other sites

Samma här, det var den sämsta burkvalla jag nånsin haft, rena skiten. Jag skulle precis slänga den, då en kompis bad att få den och testa. Han har dock slutat åka skidor, så jag vet inte om han hann testa.

Antagligen beslutade han sig för att sluta efter att ha testat..

Link to comment
Share on other sites

På förra årets VL-träff i Bromma sa SkiGos representant att dom själva inte gillade gulspec.

och ville ta bort denna. Efterfrågan var fortfarande så stor att det var svårt att plocka bort direkt. "Egentligen en skitvalla" var hans ord.

Om jag inte minns fel' date=' tror jag han förespråkade fluorkicker 0-3[/quote']

Snacka om att gå från en "skitvalla" till en annan! Är det någon som lyckats med Ski-Go´s Flourkicker vallor? Inte jag i alla fall...........

En gång förra säsongen. Fick kanonfäste på lite halvgrov natursnö och konstsnö när temperaturen var ett par minusgrader. Men det är också den enda gången utav väldigt många försök ... Skitvalla är ordet!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...