Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Racewax?


Azziztor

Recommended Posts

Hej,

Jag kör sedan fjolåret på racewax. Har ingenting att klaga på. Vallorna går minst lika bra som swix, skigo mfl. Däremot att HF vallorna skulle vara billigare än tex skigo's HF vallor är enbart en myt. Racewax levererar sina vallor i 40 g klossar och skigo i 50 g klossar. Om du räknar om priset så är det likvärdigt. Däremot är deras pulver billigare.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jag kör sedan fjolåret på racewax. Har ingenting att klaga på. Vallorna går minst lika bra som swix, skigo mfl. Däremot att HF vallorna skulle vara billigare än tex skigo's HF vallor är enbart en myt. Racewax levererar sina vallor i 40 g klossar och skigo i 50 g klossar. Om du räknar om priset så är det likvärdigt. Däremot är deras pulver billigare.

Beror på vilken av HF-klossarna hos Racewax du räknar på, vissa billigare än Skigo, andra dyrare.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jag kör sedan fjolåret på racewax. Har ingenting att klaga på. Vallorna går minst lika bra som swix, skigo mfl. Däremot att HF vallorna skulle vara billigare än tex skigo's HF vallor är enbart en myt. Racewax levererar sina vallor i 40 g klossar och skigo i 50 g klossar. Om du räknar om priset så är det likvärdigt. Däremot är deras pulver billigare.

Nej igentligen inte eftersom att 40gr kostar 29$ och det är runt 190kr så det är mycket mycket billigare än någon hf

Link to comment
Share on other sites

Men då köper du det från USA. Därtill får du lägga på frakt + moms +skatt. Jag gjorde själv det felet. Beställde ifrån www.racewax.com istället för www.racewax.se och trodde att jag gjort värsta dealen. Då racewax är ett seriöst företag anger dom självklart värdet på paketet då dom skickar det. Den svenska tullen uppskattade nog det mer än jag. Det visade sig nämligen att det blev 50 kronor dyrare för mig att handla ifrån USA gentemot sverige (totalpris runt 1000 kr för det jag handlade). Om du vill köpa racewax vallor så rekommenderar jag dig att ta kontakt med Jan som är återförsäljare i sverige.
Link to comment
Share on other sites

fick detta svar från tullverket angående vallor och tull:

 

När du köper varor från ett land utanför EU måste du betala tull och mervärdesskatt när varorna kommer hit.

 

Tullsatsen varierar beroende på innehållet i vallan från 0 upp till 20%. (ex.paraffin 2.2%) Tullen beräknas på tullvärdet som är din totala kostnad för varan inklusive frakt och försäkring.

 

Mervärdesskatten är 25% och beräknas på summan av tullvärdet och framräknat tullbelopp.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...