Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Start MFW +2 till -1 (lila burk)


O-B H

Recommended Posts

När jag skulle tävla idag märkte jag att jag saknade Swix VR55 och fick då hastigt uppsöka försäljningstältet på tävlingsplatsen. Jag köpte då en Start MFW +2 till -1, som gav bra fäste.

 

Någon som är en van åkare med denna valla får gärna dela med er av era erfarenheter och i vilka förhållanden ni tycker den funkar bra. Hur påverkar den glidet? Den är ju ganska klibbig.

Link to comment
Share on other sites

Testade en hel del för två säsonger sedan. Har skrivit lite om det. http://www.skidforum.se/viewtopic.php?id=2199

Sammanfattningsvis funkar MFW vallorna bäst på grov snö och konstsnö och är bedrövliga i nysnö. Gul och violett fryser rätt lätt och tar då förstås en massa glid. De har också rätt dåligt slitstyrka om de värms ihop med en underliggande valla. Tunna lager väldigt noggrant korkade är melodin.

Link to comment
Share on other sites

Tack, mycket utförligt och bra tankar utan att göra det komplicerat. Blir lite sugen på att testa den blå varianten. Här i södra sverige blir det mycket konstsnöåkning och i år har vi faktiskt haft minusgrader flera veckor i rad. Så då borde den funka bra efter vad ni kommit fram till i er tråd.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...