Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Förvarning av burkvalla!


globe86

Recommended Posts

Hajj! En enkel fråga... Vart ska burkvalla förvaras ??? och paraffin/klister när vi ändå är igång! =)

Även om frågan är enkel, så fattar jag inte vad du menar. :rolleyes:

Du får väl ha prylarna där det passar bäst för dig, själv har jag klister och burkar i en Swix-vallabox, som står ute i garaget. Paraffinet i en kartong i garaget.

Link to comment
Share on other sites

Haha! Nej det är så att jag hört på ryktesväg att burkvallor ska förvaras i kylskåp och så... Men så verkar inte fallet vara då? =)

Nej för fan, då skulle dom ju ha kyldiskar i sportaffärerna. :D

Och vem vill få tag i en Blå Extra, när man var ute efter leverpastej... :/

Link to comment
Share on other sites

Kylskåp eller frysbox är suverän (sommar) förvaring för klister.

Slipper ha kletig vallabox.

Kletig vallabox???

Jag brukar skruva på korken. :D

Detta är en sak jag har tenkt på. Jag skrur sälvklart på korken på klister tuberna men efter förvaring av tuberna med papers boxen och allt i en plastpåse ett tag blir allt bara en kladig sörja... Var kommer allt klistret ifra? Kastade vad som mest såg ut som en stor klister boll för ett år sen.

Link to comment
Share on other sites

Kylskåp eller frysbox är suverän (sommar) förvaring för klister.

Slipper ha kletig vallabox.

Kletig vallabox???

Jag brukar skruva på korken. :D

Detta är en sak jag har tenkt på. Jag skrur sälvklart på korken på klister tuberna men efter förvaring av tuberna med papers boxen och allt i en plastpåse ett tag blir allt bara en kladig sörja... Var kommer allt klistret ifra? Kastade vad som mest såg ut som en stor klister boll för ett år sen.

Håller med. Skruvar på alla korkar, men efter att vallaboxen stått i rumstemp har jag ändå klister överallt. Både ett mysterium och ett stort problem.

Link to comment
Share on other sites

Kletig vallabox???

Jag brukar skruva på korken. :D

Detta är en sak jag har tenkt på. Jag skrur sälvklart på korken på klister tuberna men efter förvaring av tuberna med papers boxen och allt i en plastpåse ett tag blir allt bara en kladig sörja... Var kommer allt klistret ifra? Kastade vad som mest såg ut som en stor klister boll för ett år sen.

Håller med. Skruvar på alla korkar' date=' men efter att vallaboxen stått i rumstemp har jag ändå klister överallt. Både ett mysterium och ett stort problem.[/quote']

Kanske inte så stort mysterium då det smiter ut från sprickor efter idogt klämmande på tuberna. En produktutveckling ala plast tandkrämstub kanske borde vara på sin plats. Tillsvidare kör jag vidare med mitt kylskåp

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...