Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Boende öppet spår.


Krister

Recommended Posts

Jag tror att jag har helt rätt när jag tycker att det bästa är att ordna boende i närheten av starten om jag ska åka öppet spår eller?

 

Men jag har letat och hittar bara boende i Mora.

Varför är det så?

 

Jag har fått för mig att sova ordentligt innan är viktigt och resan från Mora till starten tar väl betydligt längre tid under startdagarna än normalt?

 

Skulle man inte tjäna på att bo i närheten av starten (Berga By)?

 

Visst går det bussar tillbaka till Sälen?

 

Någon som har en bädd att hyra nära ut nära starten Lörd-Mån med plats för att göra egen frukost (med frukost) och plats för parkering?

Link to comment
Share on other sites

Fick 4 sängplatser hemma hos ett par bara några hundra meter från starten ifjol som jag hittade några veckor innan öppet spår på blocket, hade dock sambon med som tog bilen ner till Mora. Har även bott i Mora och tagit morgonbussen upp till starten och det funkar helt ok det också.
Link to comment
Share on other sites

Du kan inte maila mig telefon nummret till dom som du hyrde sängplatser av?

 

Jag tror att för mig skulle det passa bättre att sova nära starten än att åka buss dit.

 

 

Fick 4 sängplatser hemma hos ett par bara några hundra meter från starten ifjol som jag hittade några veckor innan öppet spår på blocket, hade dock sambon med som tog bilen ner till Mora. Har även bott i Mora och tagit morgonbussen upp till starten och det funkar helt ok det också.
Link to comment
Share on other sites

Det skulle iofs fungera att bo i Mora innan ÖS.

Jag var där 2år sedan & supportade en åkare både på ÖS & VL, visst var det mycket folk men det verkade fungera. Det jobbiga är att man måste upp ett par timmar tidigare än om man bor vid starten.

 

Om jag bor i Mora kanske jag tar bussen upp dit kostar ju bara 180 kr från Sthlm.

 

Fick 4 sängplatser hemma hos ett par bara några hundra meter från starten ifjol som jag hittade några veckor innan öppet spår på blocket, hade dock sambon med som tog bilen ner till Mora. Har även bott i Mora och tagit morgonbussen upp till starten och det funkar helt ok det också.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...