Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Bakhalt med vallatejp.


maggel

Recommended Posts

Hej,

 

Jag har inte åkt på tio år men köpte ett paket förra veckan. Jag hörde mig för om vallatejp och tyckte att detta lät riktigt bra.

 

Jag fick problem i första backen med bakhalt, då det var lite nysnö så la jag på tjära ovanpå tejpen, det blev bättre men fortfarande bakhalt. Nu har jag testat ett par gånger med mera tjära men jag får inte till det, det blir också ett snölager på området där tejpen sitter.

 

Vad gör jag för fel, jag vill inte gå upp för backarna och staka slut på armarna.

 

Extremt tacksam för tips.

 

/Maggel

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

Jag har inte åkt på tio år men köpte ett paket förra veckan. Jag hörde mig för om vallatejp och tyckte att detta lät riktigt bra.

 

Jag fick problem i första backen med bakhalt, då det var lite nysnö så la jag på tjära ovanpå tejpen, det blev bättre men fortfarande bakhalt. Nu har jag testat ett par gånger med mera tjära men jag får inte till det, det blir också ett snölager på området där tejpen sitter.

 

Vad gör jag för fel, jag vill inte gå upp för backarna och staka slut på armarna.

 

Extremt tacksam för tips.

 

/Maggel

För mig låter det som du har lagt på tejpen för kort. lägg på 1 cm till framåt, blev inte det bra men dock bättre så lägg på 1 cm till. Eller lägger på 2 cm direkt och tar med dig skrapan ut i spåret och tar bort lite om det hugger.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...